Svartesauen

9/29/2012

Sinnasaujakka mi er endelig ferdig! Knappene kom i går, de er fra Marte Helgetun, jeg liker matte knapper på strikk. Jakka er litt liten til meg nå, men jeg satser på at den skal passe meg om et par år eller deromkring. 


Jeg har ikke gjort store endringer i mønsteret, bortsett fra å strikke striper helt ned siden jeg ikke hadde nok Kauni (bunnfargen) og noen små justeringer i fellinger og økinger i sidene. Det fine med jakker som denne er at den strikkes fra halsen og ned, og da kan man prøve underveis. Det gjør det mye enklere å tilpasse plagget til egen fasong.


Bildene er noe uklare, jeg og kameraet mitt er ikke på talefot for tida. Egentlig trenger jeg et fotokurs og ei ny linse...

Fakta
Mønster: Sinnasaujakka av Pinneguri
Garn: Kauni (kamelfarget, bol), New Zealand Lammeuld (kamelfarget, ermer) og Blackhill Højlandsgarn (svart)
Pinner: 3 mm på hele jakka

Det ble ei fin jakke i rolige farger og jeg gleder meg til å ta den i bruk selv om det ikke blir på en stund ennå. 
Denne uka har jeg fått vist frem masse ferdig, nå blir det en liten pause i blogginga- jeg har kastet meg over kurvprosjektene mine i tillegg til en hals i angora som jeg venter på mer garn til.
God helg til alle!


13 kommentarer:

  1. Den ble kjempefin!!
    Så spennende med ultralyd, lykke til!:)

    SvarSlett
  2. Imponerende mengde med ferdigstilte prosjekter, ja! Jakka blei knallfin :D Ha en strålende helg ;)

    SvarSlett
  3. Kjempe fin! Skal strikke en sånn til meg selv når jeg er ferdig med alle disse Mariusene...hihi

    SvarSlett
  4. Så lekker den blei!

    SvarSlett
  5. Utrolig tøff jakke! Å denne fikk jeg lyst å egostrikke!

    SvarSlett
  6. Sauejakken din ble flott! Likte fargene godt.:)

    SvarSlett
  7. Kjempefin - vurderer å gjøre om på jakka jeg er i gang med slik at det blir sinnasauer her også...

    SvarSlett
  8. I dag har jeg blogget deg: http://strikkespinn.wordpress.com/2012/10/21/sinnasauer-for-amnesty/

    SvarSlett
  9. Leste først 'svartedauen', men det ble litt feil! Hehe.
    Frister veldig med en sinnasaujakke.... mon tro om jeg skal strikke det i løpet av vinteren! :)

    SvarSlett
  10. denne var kjempe søt!

    SvarSlett