Ullbuksestrikkerier

9/12/2012

Først av alt, takk for fine kommentarer på innlegget om Skappelgenseren min. Forhåpentligvis blir den brukt der den bor nå. 

Jeg har gitt opp forsøket med å ferdigstille ting på lista mi, det vil si, jeg har strikket ferdig et par sokker og kommet et godt stykke ned på bolen på den svarte hettejakka, men ellers ligger prosjektene stille. Den knall rosa Still lighten ble rekt opp og skal bli jakke i stedet.
Inntil videre strikker jeg babyklær, selv om jeg har en haug liggende fra før. 

Først ut er denne ullbuksa, strikket i rester av strømpegarn etter Nøstebarns oppskrift. Jeg har tatt utgangspunkt i ullbuksa som strikkes i 3trådsgarn, derfor har jeg brukt maskeantallet til 6-8 år og lengden til 2 år. Buksa er strikket på pinne 2,5 og jeg håper den kan bli fin til barnehagebruk.

Jeg har strikket en del ullbukser tidligere, og de har blitt liggende i påvente av å få strikk eller snor i livet. I dag fikk jeg satt strikk i alle sammen, og jeg tror ikke knøttet i magen skal fryse med det første. Det verste av alt er at jeg i tillegg til disse buksene har to sparkebukser og to glattstrikkede bukser liggende også. Nuvel, det kan jo hende vi skal ha flere barn. Buksene er fra str. nyfødt opp til 1 1/2 år, men jeg håper de vil vare litt lengre enn det. 

Fra venstre: Den røde buksa er strikka i Blackhill Højlandsgarn i fargen Blommetomat, den lilla er i Istra Kamgarn fra Rauma (utgått), den gråbrune er i Drops BabyAlpaca Silk, så kommer strømpegarnsrestebuksa, og til sist ei monsterbukste uten monster i Cascade 220 (grønn) og diverse rester Arwetta holdt dobbelt.

Buksestrikkene er kjøpt her hos JasmineAshley på Etsy, hun har mange fine farger og ulike tykkelser å velge i.

7 kommentarer:

  1. IMPONERT! Men du skal se det er kjekt med litt ullbukser å velge i når de er små...mye skifting..hihi :))

    SvarSlett
  2. WOW! Det var mange bukser det! Stilige var de også!

    SvarSlett
  3. Den nyeste buksa var jo bare superfin! Og imponert over bukseutvalget!

    SvarSlett
  4. Ullbukser er så gode til barn. Og ribbebukser særlig når parkdressalderen kommer. Bra stykke arbeid!

    SvarSlett
  5. Bra jobba! Flotte, superpraktiske bukser. Kan aldri få nok slike!

    SvarSlett
  6. Se der ja, du er klar!!! Ullbukser er gull!!

    SvarSlett
  7. Tror knøttet skal holde seg varm et par år framover :) Ullbukser vokser litt med ungene, spesielt de som er laget av garn som siger litt... Fine varianter du har laget, og så varierte farger.
    God helg!