På pinnene

10/03/2012

Etter en runde med babystrikk og ferdigstilling av noen av de store prosjektene mine, har jeg gått over på et par høstlige nødvendigheter; nemlig en ny hals til meg selv og ny forsyning til sokkeskuffen. Halsen strikker jeg i Pickles Angora (dobbelt garn) på pinne 7, jeg la opp 43 masker og strikker riller til jeg ikke har mer garn igjen. Planlegger å vri den en gang før sammensying, da ligger den penere rundt halsen. Foreløpig har jeg strikket opp 3 av 6 nøster, og det ser ut til å være perfekt mengde. Angoranøstene veier bare 25 gram, så dette blir en fnugglett hals. Fargen heter Hotty og er hakket mørkere og dypere i tonen i virkeligheten.

På sokkefronten er det mitt lille lager av Knit Picks Felici som skal til pers. To sokker var ferdige i sommer, og nå har jeg to og en halv igjen før jeg kan skilte med fire nye par til høsten. To par til meg, to par til kjæresten. Garnet er fantastisk å strikke med, og fargene gjør at det ikke blir kjedelig, selv om jeg kjenner at det kunne vært fint med litt forandring nå. Dessuten kan sokkene maskinvaskes OG tørketromles lett, og de holder seg fint. Det blir nok ikke flere sokker til voksne i år, men av hvert nøste blir en bitteliten rest som kanskje kan bli til et par søte, sukkertøystripete babysokker.

God onsdag i høstværet!




2 kommentarer:

  1. Stilig den hotty-fargen der! Det er en farge jeg ikke har favorisert noe særlig, men nå er den jo.. akkurat, en veldig HOT høstfarge og jeg liker den mer og mer. Blir nok et prosjekt med den om litt ;)

    Har drømt meg bort her på bloggen din, helledussen så mye flott du lager. Motor på pinnene :D Takk for super inspirasjon!

    Fin dag til deg!
    Eli Kristin

    SvarSlett
  2. Så gøy med striper!!! Jeg må også strikke litt sokker, men ikke nå.....dytter det stadig lengre ned på listen min :o

    Flott jakke under her!!!

    SvarSlett