Snurrehals

10/28/2012

Samboeren etterlyste en varmere hals enn den han fikk forrige gang, og han ville gjerne ha en i mørk grå. Jeg hadde et nøste Madelinetosh Pashmina liggende, og tok utgangspunkt i Kirsten Johnstones mønster Looped Loop. Halsen skal egentlig strikkes som en møbius, men jeg juksa og strikka den i ett stykke, snurra den en gang og sydde den sammen etterpå.

Fargen er hakket mørkere enn på bildene her og heter Graphite. Den er tatt i bruk før jeg rakk å vaske den, og nå vil han ha lue i samme garnet. Lua på bildet er en av de første jeg strikka til han, og brukes flittig.

På pinnene ellers har jeg stripegenseren min, og den evinnelige hettejakka som bare ligger og støver. I tillegg har jeg strikket en omslagsbody og et lite nøstebarnteppe til knøttet i magen, det mangler bare litt vask og fotografering.

God søndag til alle!

5 kommentarer:

  1. Så synd med viften, den så jo så lovende ut!
    Men denne strikkemåten på halsen noteres, veldig smart, takk for tips!

    SvarSlett
  2. Fin hals. Fin farge og eit herleg garn.

    SvarSlett
  3. Anne Marit10/29/2012

    Fint strikk, fin mann og fint hus skimtes i bakgrunnen:)

    SvarSlett
  4. Er det 4 masker rett og 2 vrange du har brukt?
    Karoline

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har brukt mønsteret som heter Looped loop, det ligger link lengre opp i innlegget.

      Slett