Viften er død. Leve Viften!

10/23/2012

Takk for alle fine ord om Viften i forrige innlegg. Som tittel og bilde antyder (frosk=frog=rip, rip rip=opprekking) fikk den kort levetid her hos meg. Da jeg målte første forstykke, var det 22 cm lengre enn det skulle være ifølge mønsteret. Ikke bare hadde jeg strikka en ekstra rille etter hver økning, jeg hadde bomma totalt på strikkefastheten. For å si det sånn, ansiktsuttrykket mitt var ikke helt ulikt herr padde på bildet her da jeg innså realitetene og måtte rekke opp herligheten igjen.

Hva ble så løsningen? Jeg funderte litt frem og tilbake, men falt på at originalgarnet nok er best til denne jakka, så nå når jeg skal en tur til Sørlandet stikker jeg innom Den Blå Dør, som blant annet selger Isagers garn. Opprekksgarnet er allerede på vei til å bli noe stripete, nytt og mykt- mer om det i senere innlegg!

3 kommentarer:

  1. Det neste blir bra =) (Hater opprekking selv, ja)

    SvarSlett
  2. Litt prøving og feiling må visst til innimellom.....
    Men kjeeeeedelig er det! Jeg unngår opprekking om jeg kan
    Men av og til må man til pers, og da må jo neste runde sikkert bli mye bedre!!
    Lykke til! :o)

    SvarSlett