Copycat

11/02/2012

Bildet er tjuvlånt her

Jeg har lenge hatt lyst på en flettestrikket genser, og Acne sine er veldig fine. Da jeg gikk forbi Acnesjappa i byen tidligere i dag, lå denne rosa i vinduet og fristet meg, og jeg visste plutselig hva jeg skulle bruke hesplene med Madelinetosh Pashmina som har godgjort seg i garnlageret til.

Fargen er noe lysere i virkeligheten, og kvaliteten er deilig myk; merinoull, silke og kasjmir. Jeg syns fletter er kjedelig å strikke, men en genser i samme snitt med et fint lacemønster gjør nytten.

Bildet er tjuvlånt her
Valget falt på Dragonflies jumper (Ravelrylink), jeg vil ha vanlig rund hals, ikke høy rullehals som på bildet. Den strikkes fra toppen og ned, noe som gjør det enklere å beregne størrelse. Jeg strikker den nok litt trang og så lang som jeg har garn til, så den kan passe pent etter at magen er borte.

Ellers må jeg si takk for alle de fine kommentarene om babystrikkeriene mine, godt å høre at dere syns det er moro med småplagg. Det gjør jo jeg og, finner alltid mye inspirasjon i sånne strikkerier. I skrivende stund har jeg ei nesten ferdig, tynn ullbukse på pinnene, som matcher voksejakka, og planer om flere store og små plagg til knøttet. I dag har vi også vært på ultralyd og jeg er lettet- alt ser fint ut, han kommer 18. mars (haha) og var veldig søt, på tross av at 3D-bilder gjør at han liknet Homer Simpson mer enn sin far eller mor. 

God helg til alle, jeg kan nesten ikke vente med å få lagt opp til den rosa luksusgenseren min!



7 kommentarer:

  1. Å denne blir nok fin!!! Gleder meg til å se ferdig resultat!!!

    God helg!!

    SvarSlett
  2. Godt at alt er bra!
    Og denne genseren kommer til å bli rå! =))

    SvarSlett
  3. Denne gelder eg meg til å sjå! Kor har du kjøpt det fine garnet?

    SvarSlett
  4. Dette blir spennende!
    Fantastisk fint garn! ;o) nydelig farge....
    ;o) kos deg!

    SvarSlett
  5. Åh, det kommer til å bli ordentlig ordentlig fint! JA til luksusstrikk :-)

    SvarSlett
  6. Oj for et nydelig garn!

    SvarSlett
  7. Lykke til med nytt prosjekt! Herlige småplagg du strikker også, masse lykke til videre!

    SvarSlett