Lagerstrikking og bursdager

11/07/2012

I disse dager (egentlig fra august og fremover...) er det mange små jeg kjenner som har bursdag. Da er det fint å ha et lager med småstrikk, spesielt fordi flere av disse er jenter, og jeg har mye jentestrikk liggende. Vesten på bildet er Little Monkey Cardigan, strikka i FreeStyle, og den går til ei lita snuppe i Trondheim.

Det samme gjør denne jakka, til ei litt større snuppe i samme by, det er et Dropsmønster strikka i Noro Kureyon Sock og diverse ullrester.

Baby Sophisticated skal avgårde til en liten ny i Oslo, kanhende mammaen hans gjetter at den er til han, men det gjør ikke så mye. Den er strikket i Malsens Tweed.

Denne uglevesten går til ei snuppe her i Stavanger som fyller ett år i dag, mamman gjetter nok hvem det er til.

Denne nøstebarndressen skal også til ei Stavangersnuppe, ei litt større ei, det kan også hende at mamman klarer å gjette det.

Alle disse plaggene har bodd i lageret en stund, og mer fins det der. Jeg har mest i mindre størrelser, men ett og annet større plagg er det også. Noe spares, og mye gis bort.

Enda mangler jeg gaver til noen, blant annet et søskenpar i Kristiansand. De pleier å få gavene sine rundt juletider, den ene har bursdag i november og den andre i mars, så jeg slår det sammen når jeg er hjemme. Det begynner å bli mange småttiser etterhvert i vennekretsen, men det er bare moro å få strikke til dem- særlig når jeg vet at klærne blir verdsatt og brukt. Så er det jo litt flaks at jeg trodde det var ei jente i magen og strikka deretter, nå får plaggene kommet til nytte, og jeg har en unnskyldning til å strikke enda mer smått og søtt.

På pinnene har jeg litt av hvert- stripegenseren/Mads Nørgaardkopien til meg selv som mangler et erme, den svarte hettejakka (begynner snart å bli lite vits i å nevne den, for den ligger bare og støver), og et par små sokker tilhørende hentesettet jeg har begynt på til han i magen. En intrikat lacegenser til meg selv fra forrige innlegg får en omgang nå og da, det er et langtidsprosjekt som nok ikke blir ferdig på en stund siden jeg ikke kan gjøre stort annet enn å glo på mønsteret og telle høyt mens jeg strikker den. Har mange planer for fremtidige strikketøy, de kommer etterhvert.

God lillelørdag, jeg må visst på posten og sende avgårde litt gaver!





10 kommentarer:

  1. Du er jammen utrolig produktiv! Heldige barn du har rundt deg :)

    SvarSlett
  2. Så mykje fint! Enig med dama over- det er heldige barn rundt deg!!

    SvarSlett
  3. Jøss, du er jo supereffektiv! Og flink! Det var jo bare helt herlige ting her :-)

    SvarSlett
  4. Du har så mye fint - kommer ikke mye på lageret her - men det er sikkert fordi jeg bruker mer tid på nettet på leting etter en oppskift enn faktisk med strikketøyet.... Kan tenkte meg at nå er det mange som gleder seg til myke pakker ;)

    SvarSlett
  5. Nydelige gaver du har laget, produktiv og kreativ -
    flott kombinasjon det :O)

    SvarSlett
  6. Jøsses så fine gaver du gir!!

    SvarSlett
  7. Så mye flott du har strikket! Heldige er alle de småsnuppene som mottar dette. Heldige mammaer også forresten. :)

    SvarSlett
  8. Blir mange glade snupper nå!Klem fra mammaen til den flinke frksnupp :)

    SvarSlett
  9. Wow, jeg er så imponert, heldige dem som har deg til venninne! God helg!

    SvarSlett