Voksejakke og bukse

11/11/2012

Voksejakka til knøttet er ferdig, den ble lun og myk og akkurat passe tett etter vask. Jeg har strikket den minste størrelsen, mønsteret er fra Strikk til nøstebarn. Garnet er Shetland Soft i fargen Isfugl, og det gikk med litt over 100 gram garn. Knappene er som vanlig fra farmorlageret.


Til jakka strikka jeg en matchende bukse, her gikk det også med litt over ett nøste garn, så det er drøyt i bruk. Mønsteret er også fra nøstebarnboka, og heter "Bukse med seler", men jeg har droppa disse. Syns kilen ble litt snodig, men håper det forsvinner når buksa kommer utenpå ei bleiefu. 

Det begynner å fylles opp i ullgarderoben til knøttet, og jeg har foreløpig ingen andre strikkeplaner enn et hentesett og kanskje et vognteppe. Ei lita omslagsjakke har jeg likevel fått ferdig, den skal dere få se i neste innlegg.



8 kommentarer:

  1. Så deilig sett. Heldig liten knøtt som kommer til dere med den gode ullgarderoben :)

    SvarSlett
  2. Nydelig liten jakke og bukse -eeeelsker den fargen, så perfekt med de meleringene!!
    Hva er vel koseligere enn babystrikk? :O)

    SvarSlett
  3. Herlig farge du har valgt på settet! Kjempefint! :)

    SvarSlett
  4. Nydelig sett- elsker grønn!

    SvarSlett
  5. So mykje fint du strikkar. Vert ikkje klekaus den ungen:)

    SvarSlett
  6. Voksejakken er god å ha til de små! Vi har slitt ut et par av dem!

    SvarSlett
  7. Deilige klær til det lille knøttet. Og så utrolig mye fint du har gitt bort i innlegget under her :)

    SvarSlett
  8. Så utrolig fin farge. Som jeg har sagt før: Knøttet ditt kommer til å bli det mest velkledde knøttet i verden ;-)

    SvarSlett