Årskavalkade 2012

12/31/2012


I år som i fjor presenterer jeg strikkeårskavalkaden fra Clara Stickar, her får dere 2012:

ÅRETS SJAL
I år har jeg ikke strikket et eneste sjal. Jeg har hatt planer om mange, men det ble med tanken. Dermed presenterer jeg årets hals i stedet, nemlig stripehalsen min i restegarn. Den har jeg brukt en hel haug, og jeg kan tenke meg flere. 

ÅRETS LUE
Jeg har strikket mange luer i år, både babyluer og voksenluer. Vinneren må utvilsomt bli FWSS-kopien i Pickles Angora, den er jeg veldig fornøyd med. Mønsteret ligger på Ravelrysiden min.

ÅRETS GENSER
Ingen over, ingen ved siden-rullegenseren i regnbuegarn er årets vinner. Den er gitt bort til en fin liten venn, og jeg har planer om en til knøttet i magen.

ÅRETS STOLTHET
Årets stolthet er selvfølgelig gutten i magen. Riktignok kommer han ikke før i 2013, men han er det beste som har skjedd både i 2012 og generelt.

ÅRETS GARN
Årets garn må bli Pashmina fra Madelinetosh. Tre ganger har det vært på pinnene før jeg ble fornøyd, nå strikker jeg en Featherweight i garnet og den blir himmelsk!

ÅRETS MEST NERDETE
Det må bli heklelampa i hjørnet til høyre. Den er i daglig bruk og jeg er superfornøyd med den. Den gule tekstilledningen ble kjøpt på Etsy.

ÅRETS FIASKO
Viften så ut til å bli superlekker, helt til jeg skjønte at både garn og pinner var for tykke, og jeg kunne ha strikket meg et firemannstelt hadde jeg fortsatt. Denne skal jeg ha en gang, men da i originalgarnet, og med prøvelapp.

ÅRETS KLAGE
Det må bli lett sommergenser fra Pickles. Genseren ble fin den, men jeg brukte den aldri på grunn av de vide ermene. Den ble rekt opp og transformert til en Osloanorakk i stedet.

ÅRETS UFO
Den svarte hettejakka til samboeren er årets UFO. Den er ikke ferdig, selv om jeg har kommet til bunnen av bolen og er ferdig med det ene ermet. Nå mangler jeg garn i tillegg, så det ser mørkt ut.

Det var mitt strikkeår, ønsker alle et fint 2013- tusen takk for at dere leser med her inne, og for alle de fine kommentarene deres!



11 kommentarer:

  1. Likte kavalkaden din, mange fine ting og fint garn!
    Ønsker deg lykke til med den lille i magen, med UFOen og ellerset godt nytt år! Takk for fin inspirasjon i året som gikk!
    Følger med videre!
    Nina :o)

    SvarSlett
  2. Flott oppsummering! Det fine med disse oppsummeringene er at jeg får tips til plagg som blir mye brukt. Godt nyttår! 2013 blir spennende for dere!

    SvarSlett
  3. Den regnbuegenseren er så utrolig lekker altså. Er så morro med slike kavalkader for da får man så mye inspirasjon. Jeg som ikke har kjøpt garn i år har hatt god tid til å planlegge strategiske garnkjøp i den nye året. Har veldig lyst til å kjøpe noe fra Madelinetosh og kanskje valget faller på Pashmina. Må bare finne det perfekte prosjektet først. Ønsker deg et riktig godt nytt og spennende år både på hobbyfronten og på babyfronten.

    SvarSlett
  4. Morsom vri på årskavalkade! Skjønner godt valget av årets lue, den er bare råstilig og skal absolutt strikkes en dag :) Takk for koselig oppsummering av 2012 og godt nytt 2013-strikkeår!

    SvarSlett
  5. Så gøy å se årskavalkaden din :-) Likte den regnbuegenseren utrolig godt :-)

    SvarSlett
  6. Flott årskavalkade! Alle gode ønsker for 2013!

    SvarSlett
  7. Utrolig mye fint! Regnbuegenseren er utvilsomt min stooooore favoritt altså!!! Gleder meg til å se hva du strikker dette året. Blir sikkert mye herlig babytøy kan jeg tenke!

    SvarSlett
  8. Flott kavalkade! Mykje flott du har laga! Alle gode ønsker for 2013

    SvarSlett
  9. Jeg er imponert! Ønsker deg et godt og kreativt 2013 :-)

    SvarSlett
  10. Morsom oppsummering!

    SvarSlett
  11. Artig oppsummering! Jeg er enig i både årets sjal og årets garn. Stripehalsen ble en suksess her også. Lykke til med årets stolthet i 2013! :)

    SvarSlett