Julemekking

12/08/2012


Jeg har sikla etter sånne fine bordskånere i tre lenge, og flere steder har jeg sett at folk har lagd sine egne. Buksestrikk måtte passe fint som snor tenkte jeg, og Søstrene Grene hadde trekuler i fleng. Dermed ble denne til under frokosten i dag, og jeg er godt fornøyd. Brukte 14 kuler i alt.
Det kan godt tenkes at dette blir fine gaver fremover, det går jo an å male en og annen kule i fine farger også.


En annen ting jeg har hatt lyst til å lage lenge, er Pickles´ God julekrans. Jeg raidet Søstrene Grene for ullkuler, men ser allerede at jeg trenger flere. Min indre autist storkoste seg med å fargesortere dem, men litt problematisk ble det da jeg så at det slett ikke var likt antall farger (den observante leser vil notere seg at ingen av kulene bor i skål med samme farge, det blir bare feil). En knallgul kule savnet jeg også, men en kan ikke få alt her i livet. Jeg har forsøkt meg med å sy fast kulene, men tror ikke det blir noen løsning for en utålmodig sjel som meg, det var vanskelig å stramme dem til, og jeg har en halmkrans som snøss noe helt forferdelig, så på mandag bærer det til butikken etter flere kuler og superlim. Fortsettelse følger!

3 kommentarer:

  1. Hei! Eg fann dette på ei kjekk internettside. Korleis tove dine eigne kuler med tesil. Ikkje sikkert det blir billigare, men..... http://www.365slojd.se/?cat=81

    SvarSlett
  2. Har faktisk laget den samme bordskåneren i trekuler, hovedsaklig inspirert av den originale i kork til Ferm Living - og alle versjoner i tre også ;) Finfine et de, og så enkel å lage. Den ullkransen til Pickles har gått meg hus forbi - kjempefin. Spent på å se din :)

    Ha en fortsatt fin adventsdag :)

    SvarSlett
  3. Du så mange ideér ! Ha en flott uke, vær forsiktig på glattå!

    SvarSlett