Teststrikking: Onkel Malsens kosebukse

12/06/2012

Jeg har fått lov til å teststrikke et selebuksemønster fra en av mine favoritter i garnverdenen, nemlig Malsen og mor. Det er alltid gøy å bli spurt om å teststrikke mønstre for folk, og særlig hvis det er noen en liker godt-både garn og design.

Buksen jeg strikket er i den største størrelsen, 6 måneder. Den ble romslig og god, og jeg tror den vil passe ganske lenge etter dette også. Fargen er ikke riktig på noen av bildene, den er mer lilla i virkeligheten. Jeg brukte rett over 100 gram Shetland Soft i fargen Forglemmegei.

Buksa blir strikket fra toppen av selene og ned i to stykker som så settes sammen til ett, og deretter strikkes rundt og rundt. Et fint og velskrevet mønster syns jeg.

Knappene er fra Etsy, kjøpt for lenge siden, håndlagde i Fimoleire. For å få buksa mest mulig kjønnsnøytral valgte jeg disse to i oransje og grønt; den kan enkelt gjøres mer feminin eller maskulin med andre knapper. Jeg er tilhenger av plagg som kan brukes av både jenter og gutter, så jeg valgte denne varianten denne gangen.

Nå er mønsteret på buksa kommet, det kan kjøpes her via Malsen og mor eller her via Ravelry

Her i Rogalandet er det iskaldt ute, litt snø har vi også fått. Dagene mine er rolige for tida, jeg er ikke så mobil som jeg skulle ønske, men kanskje det ordner seg med nye joggesko som skal i hus til helgen. I mellomtiden strikker og sover jeg, og planlegger julegaver.

God torsdag der ute!



10 kommentarer:

  1. Nydelig bukse - enkel og fin design. Og ble så koselig med fargerike knapper!

    SvarSlett
  2. Den ser nydelig ut ja! Hvis det kommer for salg snart skal jeg jammen invistere. Så gøy å få lov til å prøvestrikke. Det er jo en kjempekompliment! :)

    SvarSlett
  3. Kjempe fin bukse :) Så stas å få være prøvestrikker då!

    SvarSlett
  4. Ååå, så skjønn:) Det er så deilig med sånne romslige gode selebukser på småttiser.

    SvarSlett
  5. Nydelig!
    Nå er jeg endelig i gang med lua di - og for å være helt ærlig så tror jeg Pickles har plukket den opp de også. Se dagens luke derfra. Anyways - strikker i sandnes silkemohair og håper den blir i nærheten av din. Knallfin!

    SvarSlett
  6. En utrolig praktisk og fin bukse. Min yngste har brukt strikkede bukser fra han var født. Nå er han 9 år og foretrekker fortsatt ullbuksene. De er myke og mye varmere enn andre bukser :)

    SvarSlett
  7. Den var fin-fin!! Eg tar turen innom på ope lager på onsdag- for det er eit supert garn! Lurer på om oppskrifta kjem i større størrelser og?

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! 6 mnd er størst så vidt jeg vet, men min ble nok nærmere 6-9 mnd. Jeg vil tro at hvis du forlenger seler, bol og bein vil det gå til en ettåring også- den er god og vid, buksa.

      Slett