Hentesett

1/18/2013

Jeg har strikket hentesett til knøttet i magen, det har endelig fått knapper og blitt vasket. Garnet jeg har brukt er Nøstebarns totråds lammeull, og det gikk med ca 160 gram totalt-de siste grammene planlegger jeg å strikke ammeinnlegg av. Mønstrene er en blanding, jeg har hentet noen fra boka Myk Start, noe fra Strikk til Nøstebarn og noe fra All you knit is love. Detaljer om mønstrene og flere bilder finnes på Ravelrysiden min, og det er ingen hemmelighet at settet er svært inspirert av Monstermønster sitt hentesett (ok da, jeg herma).

Nå skal jeg strikke videre på nøstebarndress nr 2, også til knøttet, og drikke herlig, hjemmelagd juice-vi har nemlig kjøpt oss en juicemaskin og den er gull verd! 
God helg!








11 kommentarer:

  1. Nydelig sett i deilig farge. Det er fint med nøytralt til babyer, det blir så mye farger etterhvert. Heldige lille knøtt som får så deilige ullklær!

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Nydelig hentesett:-) Ubehandla deilig merinoull er det beste til helt ferske knøtt! Hadde også jakken og buksen til min yngste. Den buksa var utrolig kjedelig å strikke men gull verdt! Vi brukte den hver dag fra dagen vi dro hjem fra sykehuset til poden var 6 måneder:-)

    SvarSlett
  4. Så søtt sett! Ingen fare for frysing med strikke-mamma ;) Kjekt med nøytral farge for då kan man bruke det sammen med masse forskjellig :)

    SvarSlett
  5. Så nydelig! Utrolig fine plagg!

    SvarSlett
  6. Anne Marit1/18/2013

    Så fint:D Den lua er helt super i følge Inger M;) God strikkehelg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra =) god strikkehelg til deg og, kusine!

      Slett
  7. Elsker dette settet! Votte/labbene er perfekte, buksa kan brukes lenge- ja det er det perfekte settet. Det er også veldig fint med hvitt, stort sett er jo alt blått eller rosa/lilla.
    Heldige lille skatten din som har så flott garderobe.

    SvarSlett
  8. Nydelig hentesett! Denne babyen må da holde seg god og varm :)

    SvarSlett
  9. Veldig fint sett:)

    SvarSlett