Nytt år, nye muligheter-2013

1/02/2013

Det nye året sparkes i gang med et par nyttårsforsetter, ikke av den store sorten denne gangen, men litt har da også rett. Tidligere har jeg skrevet om at jeg kun skulle strikke med garn fra lageret, og at jeg skulle delta i sparealongen på Uformelt. 

Jeg har redusert det forsettet noe, jeg innser at jeg er altfor glad i garn og fibre til å ikke handle noe nytt på et helt år. Dermed dropper jeg det, men sparer fremdeles 20 kr per 50 gram oppstrikket garn. Sparealongen tjuvstartet i desember, og til sammen har jeg strikket opp 829 gram garn og, rundt regnet, spart 320 kr. 

Gulrota for sparingen har også endret seg, jeg har nemlig vært og kikket på vesker, og funnet ut at Mulberryvesken nok ikke er helt meg likevel. Den er flott, men litt for slapp i fisken. Til bursdagen fikk jeg miniversjonen av veska over (Goodbye Columbus fra Marc by Marc Jacobs) og har funnet ut at jeg heller vil ha den store versjonen i samme serie. Litt yngre og kanskje mer klassisk utseende, syns jeg, og et stort pluss er at den koster det halve av Mulberryveska, så kanskje jeg har sjans til å komme nærmere målet mitt i år.

Flere har kastet seg på sparinga, blant annet Birgitte, som sparer til ei lekker kåpe, og som har som mål å få mer ut fra lageret enn inn. Det har forsåvidt jeg og, men jeg gjør ikke noe av å få inn litt nytt heller. Dessuten tror jeg det vil regulere seg fint selv i år, det kommer jo en liten i mars som trenger både ditt og datt.

Vel. Det var de strikkerelaterte nyttårsforsettene mine, og egentlig de eneste jeg har satt meg. Det jeg har bestemt meg for er at 2013 skal bli et bra år, 2012 var turbulent og bra på en gang, men nå har jeg fått nok spenning i hverdagen på en stund, takk. Så jeg ønsker det nye året velkommen, og gleder meg til å strikke og snakke med dere som henger med her inne!

1 kommentar: