Nytt år, nye muligheter III

1/11/2013

I mangel av et passende bilde får dere hjertetreet i Stavanger sentrum, det får lysende hjerter på seg hver jul, og jeg tror det er det eldste treet ved Breiavannet.

Iallefall så kom jeg til å tenke på nyttårsforsetter. Jeg har ikke noen spesielle i år, dette året regner jeg med blir så annerledes at jeg ikke har noen forutsetninger for å lage meg noen. Men-på strikkefronten kan jeg vel ha noen små mål?

Sokker
Jeg har kommet frem til at jeg vil strikke flere sokker, det har jeg hatt litt tørke på i 2012. Her i huset brukes tynne ullsokker året rundt, og vi "deler" (dvs stjeler hverandres) på sokkeparene, så det blir en del ullvask. I tillegg har jeg jobbet meg opp et lite lager med sokkegarn, og jeg kjøper stadig mer.

Barnehagegarderobe
Selv om jeg er tidlig ute, og knøttet ikke kommer ut før i mars, så tenker jeg at det kan være smart å starte på en barnehagegarderobe allerede nå. Ryktene sier at for eksempel votter og sokker forsvinner over en lav sko, og at det er kjekt med tynne ullplagg til å ha under utedressen, i flere eksemplarer. Litt har jeg liggende, men ikke mye i mer enn str. 1 år. Vår pode kommer til å være halvannet år når han begynner i barnehage, ergo er det bare å grave frem Nøstebarnboka og begynne å strikke. Heldigvis fikk jeg snopt med meg litt *kremt* garn fra Nøstebarnsalget i fjor, så jeg har en god start

Det er vel stort sett forsettene mine på strikkefronten. Ellers kommer det flere babyer i min omgangskrets, så det blir vel litt småstrikk, og så tipper jeg at knøttet kanskje trenger noe (evt at mor syns han trenger noe) også. Jakke, votter og luer til samboeren og noen plagg til meg selv står også på planen, tradisjonen tro blir det vel flere prosjekter om hverandre.

For øyeblikket er jeg ferdig med flere store og små plagg, de mangler bare litt knapper, vask og fotografering. Det hemmelige prosjektet er også ferdig, men jeg må vente litt med å vise det frem. Så nå strikker jeg på en UFO, nemlig den svarte hettejakka til samboeren, som jeg håper å få ferdigstrikka denne helga. Jeg har et halvt erme, hette og ribbekant rundt hette og jakke igjen, i tillegg til at jeg må kjøpe og sy i glidelås, før den er ferdig. 

God helg til alle-her er planene en tur på babyutstyrsshopping, god mat og strikking!

1 kommentar:

  1. God plan å være tidlig ute med barnehagestrikk, det kan jo komme travlere tider når det blir behov for disse plaggene ;) Jeg skal også ha baby i mars, men er vel ikke helt ajour med utstyr og plagg enda. Det er fortsatt strikketid!

    God helg, kos deg med shopping og strikking !

    SvarSlett