På pinnene

1/21/2013

Etter å ha ferdigstilt nøstebarndress #6 i rekken (blogginnlegg kommer) har jeg begynt på nok ei jakke til kjæresten. Vi besøkte God som Ull i Hinnasvingene en av de første åpningsdagene før jul, der ei venninne har starta en liten bigeskjeft, nemlig garnbutikk. Nettbutikken er på trappene, jeg har fått en sniktitt, og det ser bra ut! Hun har blant annet tatt inn New Zealand Lammeuld, og det er et garn jeg liker og bruker mye. Det betyr mye å kunne se og kjenne på garnet, ofte syns jeg fargene avviker mye fra bilder på nettet når en får de hjem i postkassa. Likeså med bildet mitt over her, men på bildet under er det tilnærmet likt virkeligheten-en dyp mørk burgunder med bittelitt lilla i. Fargen heter Bordeaux og har fargekode 121.

Kjæresten valgte ut fargen ganske raskt, han er glad i mørke blå- og rødtoner som meg. 400 gram ble med hjem, det gjenstår å se om det holder til en Kerouac med dobbelt garn på tykkere pinner. Denne blir med noen få endringer, jakka blir ensfarget og dermed kan jeg strikke raglan uten at det syns for mye. I tillegg var økningene på ermene så knotete skrevet at jeg bestemte meg for å bare måle underveis. Foreløpig er malen å øke 2 m hver 2 cm og det ser ut til å passe fint.

 For øyeblikket er jeg monogam på strikkefronten, med kun ett prosjekt på pinnene av gangen. Det er uvant, men veldig deilig. Nå får vi se hvor lenge det varer, det er nemlig garn på vei i posten til et par egoprosjekter, og jeg har reservert enda mer lammeull hos God som Ull til nok et jakkeprosjekt. Tiden vil vise om den blir til meg eller kjæresten.

God strikkelyst i vinterkulda!


6 kommentarer:

  1. Lekker farge! Og så flink du er som holder deg til ett prosjekt om gangen, høres vanskelig ut :)

    SvarSlett
  2. Heldige han! Har så lyst å prøve det garnet så må nok bli et nøste og to når litt mer av lageret er strikket opp :) Og greier du et prosjekt helt ferdig så e du flink! Må ha et par omgangen før jeg fullfører alle og kan begynne på nytt hehe

    SvarSlett
  3. Garnet ser kjempeflott ut. Farge er fantastisk.
    Jeg ønsker glede med strikke og ha medgang deilig.
    Ha ei fin uke.

    SvarSlett
  4. Nydelig farge! Right up my alley! Hva heter fargen?

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Fargen heter Bordeaux og har fargekode 121.

      Slett
  5. Nydelig garn og farge, blir spennende å se!
    Kos deg med ett eneste prosjekt, er litt
    forvirret her med aaaaaltfor mange prosjekter..... :O)

    SvarSlett