Amazing Seed Stitch Wrap

2/23/2013

Først; tusen takk for alle de fine kommentarene på regnbueteppet, og alle hjertene jeg har fått på Ravelry (116 i skrivende stund!). Det varmer, det er alltid moro for en strikker å få ros for et prosjekt, og særlig dette som jeg ikke var så fornøyd med da jeg startet med en idé som så annerledes ut i hodet mitt. Nå er teppet perfekt, og det ligger klart til å varme knøttet inne på babysenga.

Men, det var ikke teppet jeg skulle skrive om. Da jeg surfa gjennom blogglista mi (jeg bruker Google Leser) i dag kom jeg over et fantastisk sjal, eller snarere en stola, fra The Purl Bee, nemlig dette:

Bildet er lånt fra Purl Soho

Et sånt må jeg bare ha. Mønsteret er enkelt, perlestrikk frem og tilbake, og det er brukt 11 ulike farger og noen ulike varianter av kasjmir, merino og blandinger av disse to. Sjalet selges som kits, de har kun 12, og prisen gjenspeiler garnkvalitet og eksklusivitet. Hadde det ikke vært for at jeg gjør et forsøk på å strikke fra lageret, og sparer for hvert nøste jeg bruker opp, hadde jeg lukka øynene og trykka på Paypalknappen på null komma svisj her. Men, lagerslanking må til, så jeg har planer om å dykke ned i det og se hva som kan brukes

Bildet er lånt fra Purl Soho

Fargene er fantastiske sammen, jeg vet at jeg iallefall har noe rosa og lys grå Madelinetosh Pashmina og noe lys grønn silke/merino som kan brukes, og så må jeg nok supplere litt *kremt* med andre garntyper likevel. Like eksklusivt som originalen blir det ikke, men jeg har et bilde i hodet av hvor lekkert det KAN bli til slutt. Poenget er vel å få brukt opp NOE fra lageret, i det minste :)

Bildet er lånt fra Purl Soho

Her er fargene og garnet som er brukt i sjalet, og som selges som kit. Sukk hjerte, men brist ikke. Må visst vekke kjæresten så jeg kan få tak i stæsjet mitt (det bor i hyller over senga).

God strikkesøndag!


6 kommentarer:

  1. Nydelig nytt prosjekt du har valgt deg:-) Fargene på garnet er jo bare himmelske! Ha en fin søndag videre:-)

    SvarSlett
  2. Wow... Det var nyyydelig!!! Det kunne jeg virkelig tenkt meg - men jeg sliter med å få ferdig skjerf/sjal/halser. Mister bare piffen etter en stund.

    SvarSlett
  3. Fantastisk flott, men yikes! for en pris. Det må jo gå ann å strikke noe lignende i billigere garn:)

    SvarSlett
  4. Har lagt min elsk på den "stole'n" jeg også. Synes fargekombinasjonen er helt fantastisk... så oppdaget jeg prisen på kit'et. Har enda ikke bestemt meg...

    Det blir kjempespennende å se din restegarn versjon. Kanskje jeg bir inspirert til å bruke fra eget lager.

    SvarSlett