Den spede begynnelse

2/25/2013

Her er starten på sjalet fra forrige innlegg, så langt har jeg kost meg skikkelig med det. Perlestrikk er meditativt for meg, selv om det vokser sakte og ikke byr på noen utfordringer bortsett fra å passe på at en ikke strikker feil. Fargene er som vanlig på bærtur, jeg satser på dagslysbilder med bedre kamera når sjalet en gang blir ferdig. Til nå har jeg strikka opp en rest Madelinetosh Pashmina i fargen Pop Rocks, et halvt nøste Pickles Pure Thin Alpaca i fargen Frisk bringebær, holdt sammen med en tråd Rasmillas Yndlingsgarn i fargen Hindbær, og tredje stripe er tre tråder av samme yndlingsgarnet holdt sammen. Strikkefastheten blir litt så som så, jeg eksperimenterer med teksturer og garntyper sammen for å få rett tykkelse, og det er en av tingene som gjør sjalet morsomt å strikke. Mykt og deilig blir det også, og passe tungt så det faller fint. Et fint prosjekt til innimellom-strikk, eller når en trenger noe hjernedødt å holde seg fast i.

I det siste har jeg blitt bombardert med spam i kommentarfeltet her på bloggen, en del har blitt tatt i søppelposten, men da mer og mer slapp gjennom fant jeg ut at det beste var å godkjenne kommentarene selv før de legges ut. Jeg har imidlertid tatt bort ordbekreftelsen, det er noe av det mest irriterende jeg vet om selv når jeg vil kommentere på blogger, den var virksom en liten stund, men jeg ser ikke helt poenget med å ha både den og kommentarmoderering. 

På pinnene sånn ellers har jeg bare prosjekter til meg selv akkurat nå, en alpakkajakke som nærmer seg halvveis på bolen (ermene er ferdige), en genser som jeg teststrikker og som blir veldig fin, i tillegg til nok en Alex i deilig, korallfarget/neon angora. Ei halv pute ligger også og venter på mer garn, og et par sokker har visst fått hvileplass nederst i kurva. Jeg tror det er tanken på å få kroppen tilbake sånn etterhvert som gjør det så fristende å starte på plagg til meg selv. Det gjenstår bare å se når de blir ferdige, og ikke minst når de vil passe!

8 kommentarer:

  1. This shawl will be most amazing, I´m sure! :) xo

    SvarSlett
  2. har en følelse av at det der blir helt dreamy til slutt! lykke til med alle prosjektene til deg selv, det fortjener du etter å ha lånt bort kroppen din nå en god stund :)

    SvarSlett
  3. Dette blir fint! Ble bittelitt forelsket da jeg så bilder av dette på pinterest Ü
    Jeg har også fått utrolig mye spam i det siste, særlig på de innleggene som kanskje er mest populær (mønster). Jeg har det slik at jeg må godkjenne kommentarer som er eldre enn 1 uke, eller er det 10 dager. På den måten kommer alle kommentarer gjennom på de nyeste innleggene, men jeg har full kontroll på hva som slipper gjennom på de eldre. Det synes jeg fungerer fint, siden spam stort sett kommer på eldre innlegg på min blogg.

    SvarSlett
  4. Det er knallherlig med sånn tankeløst strikketøy og det sjal/skulderteppe tror eg blir helt digg. Har lenge vurdert et selv, men er stygt redd for at det kan bli en Ufo.....blir fort lei sånn strikketøy som skal blir såååå langt liksom, men blir kjekt å se ditt ;)) Deilige farger ;)

    KOS deg!

    Klem ;)

    SvarSlett
  5. Spennende skjerf! Enig med deg at orginalen er nydelig, regner med ditt ikke blir noe mindre ;)
    Fantastisk regnbue-teppe også!

    En fin uke videre til deg.

    SvarSlett
  6. Oh my God!!! jeg kan godt forstå at du er nød til at strikke det wrap lige med det samme!! Når garnet ligger som på billedet kunne man spise det! Jeg er meget spændt på at se din version, jeg er sikker på at det bliver lige så smukt!

    SvarSlett
  7. Gleder meg til å se sluttresultatet :)

    SvarSlett
  8. Dette sjalet ser veldig spennende ut! Fikk litt lyst på et selv :)

    Kos deg med pinnene! Gleder meg til resultatet :)

    SvarSlett