Lille gåsunge

2/11/2013

En liten vest har flydd av pinnene, nemlig Lille gåsunge , designet av Line Berg/rarerusk.
Den har ligget i Ravelrykøen en stund, og garnet er Indiecita Alpaca, farge 235. Det gikk med litt over et nøste til denne, 63 gram veier herligheten.
Enkelt og godt skrevet mønster, jeg tulla litt med forstykkene men fikk det i orden til slutt. Jeg fulgte anvisninger til størrelse 1-2 år, men denne ble nok snarere 2-3 år. Det gjør ingenting, det er greit å ha noen plagg som passer i barnehagealder også.

Vesten strikkes fra vranga, for å unngå for mange vrangmasker, det liker jeg godt! Det eneste som forvirret meg innimellom var hvilken side som ble regnet som vrangsiden, og hvilken som var rettsiden. Knappene er fra farmorlageret, disse lyseblå var de to siste av sitt slag. 
Jeg har planer om å strikke flere plagg fra rarerusk, både vester og den fine septemberjakken.

I helga fikk jeg endelig sydd glidelås i hettejakka til kjæresten, og knapper i On the road-jakka. Må bare få tatt noen gode bilder så skal dere få se. Regnbueteppet vokser sakte, men sikkert, det er grei tv-strikk når jeg er for trøtt til å tenke (det er ganske ofte for tida) så jeg satser på å ha det klart til babyens ankomst som er om en drøy måned! Strikkeplanene er som vanlig mange, og de endrer seg annenhver dag, så vi får se hva som blir det neste nye på pinnene-jeg har lyst på en jakke til meg selv!

Sparealongprosjektet mitt har gått bra i desember og januar, jeg har fått ferdigstilt en del større plagg som har ligget en stund, og det gir uttelling både på gram og kroner. Riktignok har jeg ikke klart å holde meg unna garnkjøp, så hvor mye sparing det egentlig er i praksis er uvisst. Tallene oppdaterer jeg på Ravelry og inne på Uformelt, og jeg er et lite stykke på vei mot drømmeveska.

God strikkemandag der ute!

6 kommentarer:

  1. For en nydelig gåsungevest! Denne blir kjekk i barnehage ja, og ofte kan de brukes tidligere enn man aner, og lenger enn man tror:) Du er god som klarer å ha så mange prosjekter gående på en gang!:)

    SvarSlett
  2. Nydelig! Her triller det ut flotte ferdige prosjekter :) Denne står på strikke-listen og du gir den en dytt oppover, så mye fint - så lite tid..

    SvarSlett
  3. Kjempesøt vest, lekker farge!
    Ja, uff, den strikkelisten.....mye fint der....
    Men du produserer virkelig mye og mye fint! :o)

    Nina

    SvarSlett
  4. Det blir ikke kles-mangel for dette barnet :) Kjempefin vest, den frister å sette igang med... Men må må ferdigstille et par ting nå før jeg kan sette igang med mer!

    SvarSlett
  5. Så mye fint du lager! Kjempesøt Gåsungevest:-)
    Også min strikkeliste er milelang! Nesten så det blir litt tilfeldig hva som havner øverst, men det skal jo være morsomt å strikke - så da gjør det ikke så mye syns jeg :-)

    SvarSlett
  6. Så fin vesten ble! Stolt over å få være med i den flotte kleskolleksjonen til babyen din! God helg!

    SvarSlett