Regnbueteppe

2/21/2013

Sengeteppet til knøttet er ferdig, jeg fikk brukt opp all regnbue-Kaunien min og syns det ble kult. Det ble 20 lapper totalt, som før vask målte 20x20 cm hver. Jeg har ikke målt eller veid det etter vask, men det ble litt større og luftigere, og mye mykere.
Lappene heklet jeg sammen med resten av Kaunien, fastmasker ble finest og jeg vurderte å bruke den grå fargen til dette, men det ble ikke fint. Jeg hadde ikke nok garn til å hekle rundt hele kanten, så der brukte jeg dobbelt Ullteppegarn for å få en fastere form. Litt krøllete ble det, men det tror jeg er bra, da tåler teppet litt mer strekking og tøying.


Her er teppet på babysenga, det passer fint, selv om jeg mistenker at det kommer til å bo i sofaen. Det kan likevel være kjekt å ha på kjølige netter, til å slenge over skuldre under amming, eller over babydyna.

Et lite bilde av babykroken på soverommet, her mangler det en uro over senga, men ellers er det meste klart. Bamsen er det den kommende mormor som har kjøpt, og foreløpig den eneste han har. Det kommer nok flere i hus etterhvert.


Bare et bilde til slutt for å vise hvordan fargene er i virkeligheten, jeg var redd at det ville bli rotete med Kaunien langs kantene, men syns egentlig det ble veldig kult. Jeg hadde halvannet nøste Kauni da jeg starta, så grovt regnet har det gått med 250-300 gram, og ganske mye mindre av Ullteppegarnet, som er drøyere og bittelitt tynnere.
Sånn på tampen må jeg bare skryte litt; 100 hjerter allerede-wow! Tusen tusen takk til alle som har hjertet teppet på Ravelry, det varmer :)

Ellers har jeg fått ferdig et par små votter, på Uformelt er det startet opp en ny samstrikk i kjølvannet av Stort og smått til liten og ny-alongen som nå er ferdig, nemlig Barnehagetøy-alongen. Det passer fint, jeg som skal strikke barnehageklær i god tid (det vil jo vise seg) vil gjerne være med på det. Første mønster ut var votter, de skal jeg vise seinere.

God strikking!


27 kommentarer:

  1. Så utrolig tøft teppe! Det ble kjempefint!!

    SvarSlett
  2. For en fin blogg du har:) Kom over den via en annen blogg, men nå har jeg lagt deg til på blogglisten min og jeg kommer definitivt tilbake. Teppet ble jo en skikkelig fargeklatt. Lene

    SvarSlett
  3. Å, så fint teppet blei! Og veldig søt babykrok, kult med prikker på veggen :)

    SvarSlett
  4. Så stilig det ble! Kjempefint!
    Hvis du legger teppet under babydyna heller enn oppå, reguleres teperaturen av ulla:)

    SvarSlett
  5. Så utrolig stilig og fargerikt! Gjett om babyen kommer til å kose seg under dette:)

    SvarSlett
  6. Knallfint!!! Stilig hele teppet! :-)

    SvarSlett
  7. Det ble knallfint! Grafisk og regnbue, hva mer kan en ønske seg?

    SvarSlett
  8. Knallstilig teppe i herlige farger:)

    SvarSlett
  9. Kristine T. Davidsen (StrikkePia)2/21/2013

    Nydelig fint teppe ble. Har ventet spent på dette!! :-) ♥

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk skal du ha!

      Slett
  10. Ble rene glad teppe :) Godt med litt farge til baby også, veeeeldig mye sukkersøte farger ofte så dette likte jeg! :)

    SvarSlett
  11. Utrolig flott og unikt teppe i herlige gladfarger. Love it! :) Ser utrolig mykt og deilig ut også. Lekkert rett og slett!

    God helg!
    Eli Kristin

    SvarSlett
  12. Hvor blev det fint! Og hvor gik det hurtigt! Der ser dejligt ud i den lille seng :)

    SvarSlett
  13. JA - enig med forrige talere!! Det er jo så flott og jeg liker godt at du heklet det sammen med kauni. Flott arbeid!!!!

    SvarSlett
  14. Skikkelig sprekt og ikkje minst frech!
    Blir den KULESTE baby gutt EVER ;)

    KOS deg og ha ei herlige helg ;)
    Klem Vibbedille ;))

    SvarSlett
  15. Kult og sikkert superdeilig teppe du har laget!
    Godt jobbet :o)))) og alltid morsomt om man får brukt opp
    alt av en garnsort, og attpåtil til noe så fint som dette!

    SvarSlett
  16. Det ble utrolig flott!

    SvarSlett
  17. Dette teppet var nydelig!! :D

    SvarSlett
  18. Anonym2/25/2013

    ÅÅÅ,så fint- sa kommende mormor :)

    SvarSlett
  19. So fint! Detta skal nok halda både deg og babyen varm.

    SvarSlett
  20. Fy flate, så fantastisk fint!!

    SvarSlett