daddy cool

6/19/2013

I dag tester jeg blogging fra frisørstolen, på iPhone! Vurderte å legge ut et kledelig foto av meg selv med sølvfolie i håret, men tenkte at det er mer spennende med strikkebilder enn hårbilder. Lua på bildet er resultat av et sterkt behov for instant gratification (et godt norsk uttrykk for det kommer jeg ikke på), og jeg hadde lyst til å begynne på noe nytt. Pickles' deilige garn Cash Kid (85% kasjmir og 15% kid mohair) ble til ei enkel lue til kjæresten. Jeg hadde 100 gram (to nøster) og jammen ble det ikke nok til ei babylue av restene. Derav daddy cool, dere skal få se hvorfor når Vetles lue er ferdig. 

Lua er strikka med 2r, 1vr og kan lett brukes på begge sider. Jeg la opp 120 masker på pinne 3 til voksenlua og 80 masker på babylua. Den skal passe Vetle nå (3,5 mnd) og forhåpentligvis til høsten når han trenger den mer. Garnet er supermykt å strikke med og enda mykere når det blir vaska, jeg dyppa voksenlua i Soak, Vetle si skal få et bad i uparfyrmert Soak. Fargen på garnet er Myk gran og den er varmere grønn i virkeligheten. 

Nå tørker håret, jeg har fått deilig kaffe og ei bunke blader til. Kan anbefale Lang Lugg i Stavanger, finfin liten frisørsalong med flinke folk og god stemning. 

2 kommentarer:

  1. Det garnet så nydelig ut, spørs om ikke det må testes når jeg blir klar for å handle igjen. Likte fargen også jeg:)
    Og teppet ditt var skjønt!

    SvarSlett
  2. Virker som et herlig garn! Gleder meg til å se barnelua også:)

    Ha en fin fredag:)

    SvarSlett