Mon petit gilet rayé

6/02/2013

...eller "min lille stripete jakke" som jeg tror mønsteret egentlig betyr, sånn fritt oversatt. Jakka er ferdig, jeg har brukt alpakkarester fra Pickles, Filcolana, DSA og Drops (måtte spe på med Dropsgarnet som er hovedfargen, og fikk ikke brukt opp det grønne og blå, så denne jakka ble også en del av restegarnsforbannelsen). De grønne og blå stripene er ikke alpakka, men en rest Sky fra DSA og noe ukjent silke/merinolacegarn. 
Den er myk og god, passe luftig og sitter pent. Jeg har ikke fått tatt noen skikkelige bilder av meg med jakka på, dermed får dere detaljbildene nå og modellbilde ved en annen anledning

Jakka ble påbegynt da jeg var høygravid og fikk et alvorlig anfall av startitis (begynte på fem prosjekter samtidig) og har ligget en stund ettersom jeg gikk tom (hmpf) for det grå garnet. Da Dropssalget var et faktum sikret jeg meg et kilo nøste og ble ferdig. Knappene er fra farmorlageret som vanlig.

Jeg har fulgt mønsteret sånn omtrentlig, knappestolpen ble jeg ikke helt fornøyd med, men gidder ikke strikke den om igjen. Dessuten er jakka aller finest med bare de øverste knappene kneppet, så det syns ikke så godt i bruk.

FAKTA
Mønster: Mon petit gilet rayé av Isabelle Milleret
Garn: Alpakkarester fra Drops, Filcolana, Pickles og DSA samt Sky fra DSA og litt ukjent merinolace
Pinner: 3 (ribb og knappestolper), 3.5 (bol)og 4 mm (ermer) for rett strikkefasthet

I skrivende stund er far ute på trilletur med Vetle som endelig har funnet seg til rette i vogna igjen, jeg har en fredelig formiddag med strikketøy og brystpumpe!
God søndag til alle der ute



6 kommentarer:

  1. Oj så rask du er me pinnene :O Her kommer ene plagget etter det andre og det med en liten baby i hus *bøyer meg i støvet* ikke mye strikking her i huset i alle fall hehe forresen så var det et vakkert plagg :) som alltid fra deg ;)

    SvarSlett
  2. Så nydelig! Fargene er såååå fine, og den ser utrolig lett og myk ut :-)

    SvarSlett
  3. Denne genseren så utrulig deilig ut! Nydelige farger også :-)

    SvarSlett
  4. Så stilig!! Jeg digger fargekombinasjonene! Et unikt plagg, rett og slett :)

    SvarSlett
  5. Den er så fin så fin!! Jeg vil også lave en med alle mine alpaca rester. Meget smukke farver du har sat sammen!

    SvarSlett
  6. Ååå, lekker, lekker! :-)

    SvarSlett