Waipi´O

7/01/2013

 Denne jakka med det snodig klingende navnet Waipi´O har vært ferdig helt siden oktober i fjor, men det er først nå jeg har fått fotografert den. Jakka ble påbegynt mai 2012 og tok sin tid å ferdigstille, ingen spesiell grunn til det annet enn at Lima er tungt å strikke med på tykke pinner og dermed en utfordring for fingrene mine som foretrekker tynnere garn. 


Jeg har fulgt mønsteret, men forlenget jakka og økt i sidene så den fikk en lett a-fasong. Ermene ble alt for lange så jeg måtte rekke opp og felle av på nytt. Mamma har brukt den mye på jobb i vinter, og den er visst god og varm. Lima faller fint, men blir lett tungt om det strikkes løst (som her) så jeg trengte ikke legge til veldig mange ekstra centimeter på lengden for å få den slik hun ville ha den.

Knappene er kjøpt i garnbutikk, fine perlemor med blomstermønster, jeg husker ikke hvor akkurat nå. Strukturen i ribben som går hver sin vei er fin syns jeg, og den sitter pent på de fleste fasonger.
For tiden er vi på ferie hos nevnte mamma (stolt mormor og farmor) og koser oss. På bildet er Una innpakket i det fine teppet mormor har strikka, og Vetle er mer og mer fascinert-her koser han med kusina si.

I dag er det 1.juli, noe som betyr oppstart på UFOJULI-alongen vår, og jeg henger bittelitt etter-har en babyvott som må bli ferdig, som en del av en barselgave som skal overleveres i slutten av måneden. Men-jeg har startet på ermene på 17.maijakka, og det er første UFO ut!

God strikkesommer!

4 kommentarer:

  1. Flott jakke du har strikket til mammaen din! :)

    Vetle begynner å bli stor jo. :) Skjønn gutt!

    SvarSlett
  2. Utrolig lekker jakk, er veldig glad i ren struktur ;)
    Skjønn farge!

    Kos deg på det blide sørland!

    Klem Vibbedille ;)

    SvarSlett
  3. Kjempe fin jakke til mammaen din :) Heldige hun!

    SvarSlett
  4. Så heldig mamman din er! Herlig jakke i en veldig kledelig farge! Flott bilde av Vetle var det og!

    SvarSlett