Barnehagekoffert: Hals

8/19/2013

Første bidrag til barnehagekoffertene er klare. Fire myke halser (to til hver), løselig basert på mønsteret fra Strikk til nøstebarn. De har litt ulik lengde, ettersom jeg har brukt rester etter vognteppet til Vetle. Garnet er Abuelita Tjukk Merino, i fargene Oljegrønn, Eple, Sitrondrops og Kremet mint.

Takk for fine ord igjen-det hjelper å høre at det er flere som ikke har hatt en rosenrød barseltid. Det går fremover, men sakte. Jeg holder meg fast i strikketøyet og vet at det går over. Og så koser jeg masse med babyen min, det hjelper også.

På pinnene har jeg enkle nøstebarngensere til koffertene, og planer om både ett og to tepper- Villsaujakka ble rekt opp og spares til en tid der jeg klarer å konsentrere meg om mønsterstrikk med to tråder. Ellers har jeg funnet frem alle enkeltnøstene mine i tynn ull, det var en salig fargeblanding som skal få bli laaaaange ribbebukser i dobbelt garn, tiltenkt et år eller to frem i barnehagen. 

Barnehagekoffert; en sånn pappkoffert som jeg hadde da jeg var liten- jeg skal kjøpe to store og fylle med hjemmestrikk og andre nødvendigheter til Vetle og kusina begynner i barmehagen neste høst.

14 kommentarer:

  1. Hva er en barnehagekoffert? Tøy til å ha liggende i barnehagen? Uansett, veldig fine halser. Godt å høre at det går fremover. Jeg tror det er lurt å passe på at du får noen fine stunder hver dag, og strikketøy høres ut som en god måte å få seg det på, i alle fall har det vært sånn for meg i perioder.

    SvarSlett
  2. Så nydelige farger, og jeg er imponert over hvor mye du får produsert midt oppi det hele :) Spent på den laaaaange ribbebuksa!

    SvarSlett
  3. Veldig fine halser :)

    SvarSlett
  4. Å være mamma er ikke bare-bare. På forhånd hører man nesten bare om hvor rosenrødt det er, det er litt dårlig gjort. Det er jo en fulltidjobb - minst, beinhard jobbing, lite søvn, masse ansvar og lite egentid. Men det blir heldigvis gradvis bedre - og bedre, og etter hvert blir det riktig fint.
    Jeg syns du er flink - og tøff! Hatten av for dere som tør å si det som det er. Ta godt vare på deg selv - det er som flyselskapene sier når du skal ut og fly: Sett først oksygenmasken på deg selv - så kan du hjelpe andre :-)

    Og jeg er også litt nysgjerrig på hva en barnehagekoffert er?

    SvarSlett
  5. Liker konseptet med barnehagekofferten, veldig lurt å begynne strikkingen etterhvert som man har tid og lyst. Halsene ser veldig lekre ut, delikate farger til småttiser.

    Og du, rosenrødt... det er vel de færreste som egentlig har det så rosenrødt i barseltiden, men det er underkommunisert fordi man vel både forventer og ønsker at alt skal være lykke og ja... rosenrødt. Det er modig av deg å fortelle om det. Jeg kan kjenne meg igjen i noe, rosenrødt var det i alle fall ikke sånn som jeg huser det...!

    Stor klem!

    SvarSlett
  6. Halser må man ha et par av når man går i barnehage. Koffertene blir nok flotte til slutt, synes du har en flott idé der :)

    SvarSlett
  7. Så hyggelig gjort å strikke til både tassen og kusinen(?). Halser kommer godt med, vi leter stadig idet vi skal ut døra etter hals.

    Godt å høre at det går litt bedre. Tøff start er ikke rosenrødt.

    SvarSlett
  8. Freshe farger! det er gøy på halser. Man får aldri nok luer/votter/halser/sokker til barnehagen - så det er lurt å strikke i vei når ånden kommer over én.

    Igjen, lykke til videre :)

    SvarSlett
  9. Jeg er også litt nysgjerrig på hva en barnehagekoffert er - kanskje en koffert du har liggende som du fyller opp med plagg som skal være klart til barnehagestart? Kjekt med halser i fleng, kanskje man sparer seg for en forkjølelse eller to?! :)

    SvarSlett
  10. Så deilige de så ut :) Godt å ha noe som varmer i halsen :D

    SvarSlett
  11. Deilige halser! Jeg har laget mange slike til barn - og har en selv også :)

    SvarSlett
  12. Disse var kjempefine! Mykt og godt garn mot sart barnehud :)

    SvarSlett
  13. Fantastiske farger og fantastisk bilde! Hva ER egentlig en barnehagekoffert? Takk for inspirerende blogg!

    SvarSlett
  14. Hals, nytt plagg på strikkelisten! Dine har så freshe farger!

    SvarSlett