Barnehagetøyalong august: Striper

8/29/2013

Nok et bidrag i Barnehagetøyalongen på Uformelt er ferdig. Augusttema var striper, og jeg så mitt snitt til å få brukt opp enkeltnøster og smårester av tynn ull. Brukt opp er vel å ta i, restegarnssirkelen er som kjent evigvarende, men et par enkle nøstebarngensere til barnehagekoffertene ble det, i str 2 år med ekstra lengde på bol og ermer. Denne gangen litt vel guttete/jentete, det var fargene som bestemte seg for å henge sammen sånn. 


Her er barnehagekoffertene; pappkofferter som skal fylles med ullplagg og andre nødvendigheter til barnehagestart august 2014 for Vetle og kusina.


Genserne har fått plass oppi etter at dette bildet ble tatt, her er halsene (Vetles til venstre, kusinas til høyre), og klistreetiketter med navn, nummer og monstre (skjult under halsene) til klær.

Og restene etter restegenserne? Det skal bli reste-reste-ribbebukser i dobbel tynn ull, DA må jeg vel få brukt opp noe garn.



10 kommentarer:

  1. Hyggelig med restestrikk - selv lurer jeg på hva jeg skal lage av mine rester - kanskje et teppe...

    SvarSlett
  2. Så fine gensere du har strikket! Genialt med barnehagekofferter, takk for tips:)

    SvarSlett
  3. der var koffertene ja :) herlige gensere!

    SvarSlett
  4. Nydelige gensere. Vetles har jeg sett før, men kusinens var ny og den har jo utrolig fine farger sammen. En skikkelig gladgenser :)

    SvarSlett
  5. Striper er jo kult, og veldig varierende i seg selv, om man bruker mange farger !
    Flotte gensre ble det av de her restene. Og fine kofferter med innhold.

    SvarSlett
  6. Kjempe fine gensere! Denne ideen om en koffert tror jeg nesten jeg må adoptere :)

    SvarSlett
  7. Flinka! Du strikker målrettet og får brukt opp rester på en utrolig fin måte. Digger genserne! Spørs om lillebror også må få seg en barnehagekoffert... ;) Det eneste jeg har gjort klart så langt er å legge til side ull- og fleecetøy som er brukandes (dvs ikke rosa) etter storesøstrene. Godt det fortsatt er ett år igjen til barnehagestart!

    SvarSlett
  8. Kule gensre og smart påfunn med koffertene;) Har kikket på de andre innleggene dine i det siste og du har jo strikket så mye fint! Det er godt å ha noe kreativt å gjøre når en møter en slitsom periode. Jeg syns du er modig som deler så mye av deg!
    Lykke til videre:)

    SvarSlett
  9. Kjekt med et målrettet prosjekt som dette!

    SvarSlett
  10. Utrolig fine gensere og kult prosjekt! Dette tror jeg jeg skal lage til nevøene mine også!

    SvarSlett