Hundre dager med trening!

9/17/2013

Da det eneste som er veltrent på min kropp for tiden er strikkemuskulaturen, er det på tide å ta grep. Jeg kaster meg ut i det, flere dokumenterer sine daglige treningsopplegg på Instagram, merket med hundredagersprosjektet. Jona med bloggen mammalivet.com har lagd sitt eget opplegg, mammalivetiform, og jeg skal prøve meg med Jillian Michaels' 30 day shred-for et par måneder siden var det for tøft for bekkenet, i dag gikk det helt fint (nåja, det var ikke vondt iallefall. Kondisen derimot har en lang vei å gå). 

Så-for å rettferdiggjøre alle strikketimene i sofaen, og å kunne passe de fine klærne mine igjen, står denne høsten i treningens tegn! Bra for hode og sjel er det også. 
 

Men-dette er jo en strikkeblogg, og i tillegg til de andre prosjektene mine har jeg startet på prinseteppet, eller Det hele kongerige/Marys svøb, til Vetle, i Rasmillas tynne ull. Det ser ut til å bli bra! Vi er en gjeng som strikker tepper i september-Tepptember-og jeg har et fiks ferdig Bellateppe å vise frem, som ble dåpsgaven til Vetles kusine. Bare synd jeg glemte å ta bilde av det. Jeg satser på at mor eller far husker å knipse et actionbilde så dere får se. 

9 kommentarer:

  1. oh - ja - her pirkes det i dårlig samvittighet. Snart.... snart.. skal det trenes her også. Lykke til - det er bare så sunt. Og finfint teppe du har på pinnene. Heldige lille tass

    SvarSlett
  2. Trening må til! Godt for både kropp og sjel. Stå på :-)

    SvarSlett
  3. Ah -herlig å være igang! Jeg har endelig kommet i siget etter sommerferien og har et par faste treninger i uka. Føles veldig godt! Her trengs det virkelig, tre svangerskap setter sine spor på kroppen...

    Lykke til med treningsopplegg & teppestrikking :)

    SvarSlett
  4. Det blir nok et flott teppe skal du se :)
    Godt å være i gang med treningen, det er jo så deilig når man er ferdig :D

    SvarSlett
  5. hundredagersprosjektet er en fin måte å komme igang på.
    Jeg sliter med at jeg henger litt etter - har vært syk en uke, og da har jeg litt å ta igjen
    Lykke til med ditt prosjekt

    SvarSlett
  6. Hehe, her er det nok også bare strikkemusklene som er godt trente :)
    Begynte å trene denne uka jeg også etter å ha lest litt på Jonas blogg ;)
    Prøvde meg på pilates i går - og kjenner det godt i dag...

    Flott farge på teppet.

    SvarSlett
  7. Åh, jeg har sett det er mange som holder på med 100-dagers prosjekt.
    Det kunne jeg også trengt, men jeg kommer jo liksom aldri i gang. Jeg har også den 30days dvden, den ligger og roper på meg i skapet antageligvis nedstøvet :P

    Håper du får det til!
    Flott teppe du har startet med forresten, ser ut som et deilig garn og flott farge!

    SvarSlett
  8. Heier på deg og 100dagers-prosjektet! Trening er bra for alt. Selv har jeg startet min egen lille én-dag-i-uka-prosjektet. Holder lenge for meg, målet er etterhvert 3 dager i uka, så får vi se ;)

    Åhh, gleder meg til å se Prinseteppet ditt, har selv veldig lyst til å strikke det.

    SvarSlett
  9. Herlig med trening! Stå på, det tar ikke lange tiden før det blir lettere og rutinen er på plass:) Ser ut som et flott pledd du strikker, nydelig farge:)

    SvarSlett