På pinnene

9/28/2013

Høst er forkjølelsestid, for min del har jeg sluppet unna foreløpig, men jeg har blitt smittet av den svært irriterende strikkebasillen kalt startitis. Kort sagt; symptomene viser seg gjennom et økt behov for å starte på nye ting før man fullfører pågående prosjekter. Dermed har jeg ingenting ferdig å vise dere (det vil si, jeg har det, men det ligger til vask) så da får dere se hva jeg har startet på i det siste. 

Først ut er deilige og anvendelige Betty, her i en kombinasjon av to garn jeg aldri hadde kommet på å sette sammen, hadde det ikke vært for fargene. DSA Dreamline Air (alpakka og nylon) sammen med Rasmillas Yndlingsgarn (ull og bomull) ble overraskende mykt og lett, samtidig som det faller fint. Denne genseren er en favoritt som jeg har strikket to versjoner av tidligere, en kort og en lang. Jeg har også planer om en svart og koksgrå.

Jeg har også startet på Det hele kongeriget/prinseteppet til Vetle, men akk så kjedelig et mønster. Jeg har strikket midten ferdig og er begynt på det ene havskummønsteret. Hadde det ikke vært for at jeg må følge med på hver mønsterpinne på grunn av økningene i sidene ville nok dette gått fortere. Jaja, kanskje til neste baby?

I disse revetider har jeg også strikket et reveskjerf til Vetle, og har såvidt begynt på et matcende til kusina. Angoratweeden jeg har ruget på lenge kom endelig til sin rett, sammen med Ullteppegarn.

En Redy til meg selv er underveis, her har jeg kombinert Pickles Merino Tweed og Drops Silk Mohair. Det blir en tofarget genser, jeg hadde to nøster merino tweed i en farge, og ett i en annen. Så får vi se om det er nok til å få genseren så lang som jeg ønsker. Er det ikke det, må jeg pønske litt- planen denne høsten er å ikke kjøpe mer garn, selv om jeg strengt tatt allerede har gått på en smell der, ved å bestille garn til reveluen hos Malsen og mor. Den skal strikkes på bestilling, så det gjelds ikke.

I tillegg til disse prosjektene har jeg ribbebukser til barnehagekoffertene på pinnene, de ligger i bilen og strikkes på nå og da. Det samme gjelder restegarnsteppet, det får noen pinner når jeg har en liten rest til overs, og så har jeg begynt på ei djevellue til Vetle som også er bilstrikk. 
Tipper det er flere der ute som har mye på pinnene, gleder meg til å ta en titt på strikkeriene utover høsten.
God lørdag!





10 kommentarer:

  1. Ser ut som du har mye fint på pinnene for tiden :)

    SvarSlett
  2. Masse fint på gang ser jeg :) Blir gøy å se de ferdige resultatene!
    God helg :)

    SvarSlett
  3. Så mange fine ting du har på gang. Veldig morsomt reveskjerf, det er visst rever som er in nå :)

    SvarSlett
  4. Morsomt ord på oss da! Jeg er også en Startitis ;).
    Syntes det er like koselig å se påbegynte prosjekter også jeg !! Fine ting du er igang med :)

    SvarSlett
  5. Hehe, jeg har både fått høstforkjølelse og startitis;-)

    Fine ting du holder på med! Den Betty-genseren er jeg spent på:-)

    SvarSlett
  6. Startitis! Den likte jeg! Mange flotte prosjekt. Gleder meg til å se ferdig genseren, spenende farge du har valgt.

    SvarSlett
  7. Haha! Jeg lider av det samme;) Har et par plagg jeg begynte påi vår, men deter liksom ikke det jeg vil strikke nå, blir jo helt feil farger..og da er det lite inspirende å strikke på noe en ikke får brukt før om et halvt år...Blir spennende å se hvordan dine strikketøy ender opp, Redyen ser kjempefin ut og for en fin rosafarge!
    Lykke til videre med prosjektene:)

    SvarSlett
  8. Så mange spennende prosjekter du har på gang, gleder meg til å se resultatene:)

    SvarSlett
  9. En stund siden jeg var innom, og jammen er du like ivrig på pinnene, ser flott ut den du strikker til deg selv og det reveskjerfet var kjempeflott, må lete etter mønsteret.... ha en fortsatt fin uke hos deg og Happy Knitting!

    SvarSlett
  10. Hihi, kjenner igjen tendensene der ja. Så mye flott du har på gang, veldig variert også forresten. Gleder meg til å se de ferdige plaggene etter hvert :)

    Sliter med å strikke noe akkurat nå når jeg trenger det som aller mest, så satser på krampestrikk for å ferdigstille 3 julegaver nå. Resten av listen over strikkede julegaver er strøket bort, snufs! Neste år... !!!

    Jeg har mange planer om hva jeg må strikke, en masse planer... listen er laaaaaaaaang, hihi. Stadig nye innfall og inspirasjon, behov... prioriteringer heter det visst. Skal bare først.. ^_^ Det er nå kjekt også da, he-he.

    Lykke til med spøt, familie og julekos i nytt hjem!
    Eli Kristin

    SvarSlett