Revelue

10/28/2013

Enda et reveplagg er ferdig, denne gangen Malsen og mors revelue, i originalgarnet Semilla Økologisk merino. Deilig garn, enkel og morsom oppskrift og kult resultat. Lua er strikka til en robust ettåring i følge bestiller, men i størrelse to år så den kan brukes fra seinere i vinter og vare litt, forhåpentligvis. Jeg strikker vanligvis ikke på bestilling, det er så kjedelig, men innimellom gjør jeg noen unntak-og denne lua var ett av dem. Han som bestilte skal gi den i ettårsgave til nevøen sin, og mente foreldrene ville elske lua. Jeg kjøpte med garn til en ekstra lue for sikkerhets skyld, men tror jeg hadde hatt nok med bare 50 gram av hver farge til to luer, så lenge de ikke er større enn 1-2 år. Det kan jo tenkes at et visst kusine-og-fetter-radarpar trenger matchende reverampeluer.

Nå nærmer det seg flytting for oss, litt før den opprinnelige planen, så vi står på hodet i flyttekasser og rot. Det er ikke den beste kombinasjonen med en nattevåkende baby, men det er bare ei uke igjen til vi drar sørover. Selv om vi skal bo hos mamma en periode mens det nye rekkehuset males innvendig (av oss, etter leggetid) blir det deilig å få mer plass. Leiligheten vår er på 53 kvm, men luftig og med gode romløsninger. Jeg kommer til å savne både den og Stavanger med alle sine fine folk, men det blir enda bedre med 100 kvm mer enn det vi har nå, og en ny start nærme familien. Flytting er lik kaos i hodet for min del, så da tyr jeg til enkle strikketøy av typen riller, eller enkle gensere fra toppen og ned der jeg ikke trenger å tenke så mye. Julegaver er jeg i gang med, heldigvis er det ingen som har ønsket seg intrikate mønstre med mange farger i år ;)

4 kommentarer:

  1. Flott lue. Lykke til med flyttinga!

    SvarSlett
  2. Retrolue på retrobord ;-) Lykke til med flyttingen!!!

    SvarSlett