Smurfepluttlue

10/12/2013

Takk for fine ord om mannfolklua mi, kjekt at flere kan bruke notatene mine. Jeg har rukket å strikke en lue til, luer er kjappe og enkle prosjekter når det er mye som skjer i hverdagen. Smurfepluttlua er lett å strikke, og så har den god passform. Lua som Vetle har på seg var egentlig en gave, men da alle luene hans var borte (han har en tendens til å rive dem av og kaste dem ukjente plasser) fikk han denne. Den har fått sitte i fred på hodet hans, så jeg skal strikke flere!
Jeg har brukt i underkant av et nøste Louet Gems Fingering i fargen Bright Red, og det tok ikke mer enn en kveld og et par episoder av Homeland å bli ferdig.

Grunnen til at jeg strikker luer for tida, er både at jula nærmer seg, og mange i familien ønsker seg det-men også at vi har flytteplaner. Uka som var har vi trålt boligmarkedet i hjembyen min, og vi er ikke helt i mål, men har funnet noen gode boliger. Denne uka er det visning på leiligheten vår, og kveldene har gått med til pakking og vasking. Før jul starter et nytt kapittel-da flytter vi og det blir både trist og bra på en gang. 
Mer om det seinere-nå skal jeg se mer Homeland og strikke videre på luene mine. God lørdag!

12 kommentarer:

  1. For en nydelig baby. Lua satt kjempegodt. Kjekt å oppdage bloggen din. Legger den i Feedly lista mi. :)

    SvarSlett
  2. For en herlig gutt!

    SvarSlett
  3. For en skjønning du har! Skikkelig sjarmis! Veldig søt lue.
    Slike flytteprosjekt tar utrolig med tid og energi, men så blir det bra til slutt da! Vi bygger ut huset på femte måneden nå, og jeg er SÅ klar for å bli ferdig. Lei av kaos og byggefolk overalt nå ;)

    Ha en flott helg videre!

    SvarSlett
  4. Vældig fin hue! God fornøjelse med både huestrikning og flytning :)

    SvarSlett
  5. Nydelig! Både lue og gutt :) Lykke til med flytteprosess.

    SvarSlett
  6. For en blid og herlig gutt! *smelt* Jeg har hørt ett rykte om at luer med knyting sitter EN DEL BEDRE enn de uten på disse små og aktive! ;-) (Hilsen fra søstra mi! *fnise*)

    Lykke til i boligjakten! Så spennende!

    SvarSlett
  7. Så herlig liten kar i en flott lue :)

    SvarSlett
  8. For en herlig liten sjarmør!
    Og flott lue. Er i luestrikke modus jeg og for tiden ;)

    SvarSlett
  9. Skjønn gutt i nydelig hjemmestrikket lue! Lykke til med flytteprosjektet som ligger foran dere:)

    SvarSlett
  10. Skikkelig sjarmis du har fått deg! Virker som han er kjempefornøyd med den nye lua.

    SvarSlett
  11. For et nydelig smil Vetle har! Øynene glitrer. Den røde lua passer perfekt til ham.

    SvarSlett