Strikkefadeser: Ull som ikke er i bruk

10/26/2013

Etter alle de ulike innleggene om ull i bruk rundt på forskjellige blogger, tok Vibeke opp tråden og viste frem ull som ikke blir brukt. Dermed kan jo jeg gjøre det samme, og vise noen av mine bomstrikk. Sauejakka er en favoritt, men den ble dessverre altfor trang i ermene. Nå er den for trang overalt, men jeg har et håp om at den en dag vil passe.

Alex som var inspirert av Mads Nørgaards strikkegensere er ikke blitt brukt, jeg vet egentlig ikke hvorfor-det er noe med de horisontale stripene som blir helt feil på denne, selv om jeg liker både farger og fasong godt. 

Kragejakka fra Nøstebarn har jeg alltid likt, men fasongen er feil til meg. Det er noe med kragen og raglanfellingen som ikke stemmer, det blir for kort på en måte. Dårlig forklart, men det er sånn det er. 

Den verste strikkebommerten min er nok en Marius med Space Invaders, denne ser fin ut ved første øyekast-men monteringen er klumpete og irriterende å ha på, faktisk så irriterende at denne gikk til Fretex.

Jeg strikker videre på genserne som forhåpentligvis blir brukt-god helg! 

7 kommentarer:

  1. En spennende vri på ull-innleggene. Kanskje dette blir den neste bølgen :) Skjønner deg godt angående Mariusen, slike isatte ermer i tykt garn blir gjerne klumpete. Tror det er derfor jeg sverger til rundfelling eller raglan :) God helg!

    SvarSlett
  2. Jepp, strikking er risikosport! Masse arbeid, fint garn, men akk så uforutsigbart resultat noen ganger. Strikkeplaggene dine ser kjempeflotte ut, men det hjelper så lite når det ikke er "riktig". Jeg trøster meg med at vi lærer hva som kler oss og hvilke fasonger som passer etterhvert. Og ikke minst hvilke garntyper vi liker. Også er jeg glad det ikke bare er meg som har skapvarmere... :)

    SvarSlett
  3. Så mange pene strikkeplagg som ikke er i bruk:-( Du har ikke vurdert å selge dem, da? Virker som en skam å ha så fine ting liggende bare. Men jeg vet, det er vanskelig å selge håndstrikk, for ingen pris kan egentlig matche arbeidet som ligger bak, bare garnprisen er jo ofte høyere enn det man betaler for maskinstrikkede klær i butikken...

    SvarSlett
  4. Så synd at du ikke får brukt disse fine klærne. Men det er ikke alltid det blir slik man har tenkt med denne strikkingen :)

    SvarSlett
  5. Kanskje du kan selge disse? Det er i hvert fall ingenting feil med farger og design! Masse fint her, men liker man dem ikke, så nytter det dessverre ikke:)

    SvarSlett
  6. Ja det ligger vel noen plagg i skapene mine også som ikke blir brukt, men det er ikke så mange.
    Jeg pleier å rekke opp før de kommer så langt som til skapet og heldigvis gjør det meg ingenting. Synd med disse fine plaggene og alt arbeidet du har lagt ned i dem.