Det tar form

11/08/2013

Vårt nye hjem, altså. Vi maler på dagtid i den grad det er mulig med en aktiv krabat i hælene, og på kveldstid når han har lagt seg. Foreløpig bor vi hos mamma, så det blir litt kjøring frem og tilbake. Flyttelass ankommer lørdag, så vi skal male så mye vi bare klarer før den tid. Den svarte veggen skal være bak TV-en, og vi maler med Jotun Pure Color i fargen Dempet sort. Det blir lekkert, og jeg har lyst på flere mørke vegger. Muren bak vedovnen og trappa skal males til våren, det spørs om ikke det blir mer dempet sort der også. Resten av stua/spisestua/tv-stua blir hvit, det er et stort, åpent rom med gammel tapet og panel-så vi prøver å få et rent og enkelt uttrykk. Parketten er ikke helt min stil, men det blir ikke aktuelt å skifte noe gulv nå-små barn og trangt budsjett i noen år fremover gjør at det heller frister å vente litt. Sofaene vi har bestilt kommer i begynnelsen av desember, så enn så lenge blir vi boende hos mamma. Men det skal bli godt å komme på plass i større og nytt hus!

Vi skal male mye mer-Vetles rom skal få fargen Sval sjø (Jotun Sens) som jeg viste i et tidligere innlegg, og strikkerommet mitt skal enten få en nøytral gråfarge eller en dus, pudderfarget rosa som heter Bevegelse, også Pure Color. På den ene veggen kommer den fine strikketapeten fra i fjor, og jeg gleder meg noe helt enormt til å ha min egen lille hule. Det vil også fungere som gjesterom, og det blir bra å få et soverom i andre enden av huset slik at far og jeg kan bytte på å sove litt innimellom. Kjellerstue og entré i kjelleren skal også males, men det blir nok til våren. 

Jeg får strikket bittelitt, akkurat nå er en vest på pinnene til Vetle, i samme farge og garn som nikkersen. Jeg strikker dette mønsteret, utrolig enkelt og fint syns jeg det blir. 
Takk for alle fine kommentarer på den tjukke FWSS-luekopien, og for at dere gidder å legge igjen noen ord, jeg rekker ikke å svare alle nå for tida, men prøver å komme sterkere tilbake seinere.

3 kommentarer:

  1. Veldig spennende med oppussing. Synes det blir fint med mørk kontrastvegg. Håper å få se flere bilder etterhvert :)

    SvarSlett
  2. Spennende å bryte av med sort :)
    Sval sjø er en farge du kommer til å bli glad i, jeg liker den veldig godt!

    SvarSlett
  3. Stilig med sort vegg altså. Liker når folk går egne veier og finner på litt sprell, blir liksom mer personlig stil syns jeg. Sval sjø er en helt nydelig farge. Høres ut som dere får det flott på den nye plassen:)

    SvarSlett