Årskavalkade 2013

12/31/2013

I år som i fjor presenterer jeg strikkeårskavalkaden fra Clara Stickar, her får dere 2013:

ÅRETS SJAL
    Camomille av Helga Isager blir årets sjal for meg. Faktisk det eneste jeg strikker i år, og det er ikke ferdig før 2013 er omme. Likevel-det får bli, for det tegner til å bli en ny favoritt. Mykt, lekkert og varmt i en fin, dus pudderfarge. Jeg strikker i BabyAlpaca Silk og KidSilk fra Garnstudio.

ÅRETS LUE


Revelua fra Malsen og mor er årets lue. Rask, morsom og enkel å strikke- og fint resultat! Lua er strikket i Semilla økologisk merinoull fra Malsen og mor.


ÅRETS GENSER
Årets genser er Tværstrikket poncho av Lene Holme Samsøe, som ble for stor til meg men perfekt til mamma. Den er strikka i Puno fra Rauma.


ÅRETS STOLTHET
Årets definitive stolthet er Vetle som ble født i mars. På bildet har han teppe i silkeull fra Nøstebarn, strikket av tante Anne Marit.


ÅRETS GARN
Årets garn var vanskelig å velge, det stod mellom pusete garn med alpakka og silke, eller et nytt garn for meg i år, nemlig Pickles Pure Wool. En ny favoritt, og brukt i flere prosjekter allerede

ÅRETS MEST NERDETE

I år har det ikke blitt så mye nerdeprosjekter, det nærmeste er vel reveskjerfet i angoratweed. Det ble en julegave fra fetter Vetle til kusine Una Dís, så får vi se om Vetle får et senere han også.

ÅRETS UFO
Årets ufo er rillejakka fra Lene Holme Samsøe. Så enkel, så rask å strikke og likevel ble den bare aldri ferdig. For lengst rekket opp.

Årets fiasko og årets klage er tatt bort fra kavalkaden, jeg fant ikke noen prosjekter som matchet beskrivelsen-kanskje har jeg bare fortrengt dem? Iallefall har dette vært et år fullt av kontraster, på godt og vondt-men jeg ser tilbake på det med glede, et barn, en ny start i nytt hus og nye muligheter er gode ting å ta med seg inn i det nye året. 
Og samstrikkene? Som vanlig har jeg falt av lasset, både på Sparealongen (jeg skulle spare til ei flott veske), VÅTT-alongen (ett par votter hver måned) og DUGG.  Men tradisjonen tro har jeg meldt meg på DUGG for 2014, så får vi se hvordan det går med lagerstrikking :)

Godt nytt år til alle som leser, tusen takk for alle de fine ordene dere legger igjen her-det betyr mye for meg!



Tidligere år:


7 kommentarer:

  1. Morsom kavalkade! Er vel egentlig bare positivt at du ikke fant noe relevant til årets fiasko og årets klage ;) Har vært inspirerende og fint å følge bloggen din i år!

    SvarSlett
  2. Mye fint fra deg i år også. Gleder meg til å følge deg i 2014 :)

    SvarSlett
  3. Tak for inspirasjonen i 2013, gleder meg til å se hva du tryller frem i 2014 :)

    SvarSlett
  4. Det har vært en glede å få følge med deg på bloggen. Ønsker deg et like fint strikkeår 2014. Og så håper jeg at 2014 blir fylt av tro, håp og kjærlighet.

    SvarSlett
  5. Takk for følget i 2013! Gleder meg til innleggene dine i 2014!

    SvarSlett
  6. Her var det masse fint, morsomt å lese slike innlegg. Skjønner godt at sjalet blir en favoritt, det ser så nydelig og lett ut!
    Godt nytt år og takk for det gamle!

    SvarSlett
  7. Alltid herlig å komme innom her for å se det fine du strikker. Godt nyttår og godt strikkeår!

    SvarSlett