Heathered

12/30/2013

Heathered er ferdig, myk og god og helt perfekt. Jeg har strikka den i Pickles Pure Wool, og det gikk med rett over tre nøster (altså litt mer enn 300 gram). Jeg har strikka den uten lommer, og rundt og rundt etter at økningene til hals var ferdige. Strikka knappestolper og vaska den i maskinen før jeg klippa opp uten hekling, det funker fint!

Knappene er fra lageret, og jeg har strikka jakka litt lengre enn mønsteret, som vanlig. Vottene kjøpte jeg i Riga for noen år siden, selv om jeg gjerne skulle ha skrytt av å ha strikka dem selv. Lua er den tjukke FWSS-versjonen min.

Jakka er enkel i fasongen, med et fint teksturmønster på for- og bakstykke. Kardinalfeilen min syns på dette bildet, men heldigvis ikke så godt i virkeligheten. Fargen jeg har brukt heter Hvit nougat, og den er hakket varmere i tonen enn på bildene her. Halsen har jeg strikka for lenge siden, men den er i bruk nesten hver dag. 
Jeg har lyst på flere av denne jakka, den er perfekt å slenge på seg for en tur ut eller når det er litt kjølig og jeg ikke gidder å fyre i peisen.

7 kommentarer:

  1. Så flott jakke!! Og modig du er som klipper opp utn hekling ;) Du er jo rene ulljenta med alt på :) Alt passet så fint sammen. De vottene var utrolige fine :) Jeg kan ikke se feilen du nevner, ofte slik en ser det best selv.

    Kos deg videre!

    SvarSlett
  2. Flott jakke - og sånne jakker passer til alt!!! De vottene er jo til å sikle av....

    SvarSlett
  3. Åh, lekker jakke der!

    SvarSlett
  4. Knallfin jakke! Den passet deg veldig fint:)

    SvarSlett
  5. Åh misunnelig! Denne var kjempe fin på deg :) Kanskje jeg må herme, men er sååå mye jeg har lyst å strikke, ups? ;)

    SvarSlett
  6. Det var ei lekker jakke, så enkel og pen, går til alt :)

    SvarSlett
  7. Hvor er den blevet fin - du ser godt ud! :)

    SvarSlett