Julevest

12/04/2013

Vetle har fått seg ny vest til jul, den matcher julenikkersen jeg har vist frem tidligere. Vesten er tatt i bruk allerede, men mangler knapper, som er på vei i posten. 

Han har det travelt for tida, med ordning og flytting og krabbing-og nå øver han seg på å stå. Actionbilder får en ny betydning! Sokkene som kan skimtes er som vanlig babysokker som sitter på foten fra Knitgirl, i samme garn. De har jeg strikka ekstra lange (30 riller på hvert skaft) så de skal vare enda litt til. 

Her har han oppdaget telefonen min og fekter vilt for å få tak i den. Men det var ikke det jeg skulle skrive om, vesten er strikka i Pure Wool fra Pickles, og jeg tror det garnet er på vei til å bli en ny favoritt. Det er melert og lekkert i fargen (denne heter Stamme og er kald brun med blå og grå spetter), passe tørt som ren ull skal være, og mykt og grovt samtidig. Mønsteret heter baby-slipover og ligger ute på nettsidene til danske Hendes Verden. Den er lang og god i modellen, og jeg har lyst til å strikke flere. 

På pinnene har jeg ei jakke, Heathered, i en annen farge av Pure Wool, og nå feller jeg snart av en FWSS-kopi i Alpaca Silk fra Garnstudio. 

Fin uke til alle!




14 kommentarer:

  1. Fine billeder og fin vest! Jeg husker tydeligt en uendelig strøm af den slags billeder, med en lille dreng (gerne i samme rød-hvidstribede fra Nøstebarn, da det er min favorit!) som fægtede vildt efter telefonen :) Nu hvor han nærmer sig 2 år, kan han lidt nemmere lokkes til at sidde stille et øjeblik - men ikke meget længere! :D

    SvarSlett
  2. Søte søte Vetle i knall vest :) Har et nøste av det garnet i blå, lyst på bruke det til noe til minien men vet ikke hva :/ Hvor mye gikk det med til en vest?

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Jeg er ikke sikker på hvor mye, men langt under et nøste i str 12-18 mnd (tror jeg). Jeg har strikket vest, nikkers, sokker og er nå halvveis på ei jakke-og har brukt to nøster til nå. Må supplere til jakken, men det er drøyt, så du har garantert nok.

      Slett
    2. Ok :) Kanskje det må bli en form for vest då, siden det er blå må den nok få bli til et jente plagg, ekke lett å se forskjell på de små hvis ikke ;)

      Slett
  3. Så fin vest! Når den dagen kommer at jeg selv får barn skal det strikkes mange vester. Makan til praktiske og fine plagg, pynter opp enkle gensere :)

    SvarSlett
  4. For en fin vest! Smågutter blir så kjekke med vest på seg. Og luner godt:)

    SvarSlett
  5. Herlige bilder! Ser du også har en aktiv krabat i stua :) Herlig tid -men (om mulig) enda mere hektisk enn spebarnsstadiet..! Ledninger og potteplanter begynner å bli veldig interessante.

    Kjempefin vest, nydelig melering i garnet! Frister veldig å prøve det ut!
    Ha en super torsdag :)

    SvarSlett
  6. Å, for noen herlige actionbilder! Det er en fin, og slitsom, tid når de begynner å få fart på seg:-)

    Den vesten var kjempefin! Jeg digger også Pure Wool! Deilig ullgarn med fine, melerte farger:-)

    Nøstebarntrøya med røde og hvite striper er forresten en favoritt her i huset også:-)

    SvarSlett
  7. Så herlig gutt i kjempefin vest. Jeg er veldig enig med deg i beskrivelsen av hvordan skikkelig godt ullgarn skal være. Jeg har enda ikke prøvd Pickles-garnet, da, men ser at det er mange fine farger i det. God uke til deg også.

    SvarSlett
  8. Nydelig vest også stor Vetle er blitt :) Garnet du har brukt er nok på tur til å bli en favoritt her også, har noen nøster liggende på vent som kanskje skal bli jakke til meg selv :)

    SvarSlett
  9. Så fin gutt og vest! :) Her øves det også på å stå. Alt skal utforskes og alt som ikke er leker er spennende :) Ei hektisk med akk så fantastisk å være med å se et lite menneske utvikle seg <3

    SvarSlett
  10. Nydelig julevest på en kjempesøt gutt:)

    SvarSlett
  11. Vester er perfekte for actionkrabater!

    SvarSlett
  12. Vester er så anvendelige! Digger pure wool jeg også:)

    SvarSlett