Strikkeplaner i 2014

12/31/2013

I mangel av bilder av ferdige prosjekter i det nye året får dere dette nokså tilfeldige fra stueveggen rett over midnatt den 1.januar 2014. 

Tradisjonen tro har jeg planer og ideer om hvordan året kan bli, og strikkeplanene skorter det ikke på. Jeg skal være med på DUGG (en samstrikk på Uformelt der vi prøver å bruke mest mulig lagergarn og kjøpe minst mulig, kort fortalt) og nå har jeg rydda Ravelrykøen min ned til 16 prosjekter. En tanke slo meg mens jeg satt i mørket og bysset Vetle i søvn tidligere på kvelden-hva om jeg strikker meg gjennom den køen i år, så langt jeg kommer med lagergarnet mitt? De fleste prosjektene har ligget der en stund, og er planlagt litt etter garnlageret, litt etter behov og ønsker. Det er verdt et forsøk, ikke sant? 

Køen ser sånn ut (minus linker, hele Ravelrykøen med mønstre og info ligger her

1. Høstjakke fra Pickles
2. Spire (vest)
3. Lille frø (vest)
4. Lark vest (vest)
5. Big Alfreds (genser)
6. Islænder (genser)
7. Bukser i glatstrik
8. Raven (kjole)
9. Lady Marple (jakke)
10. Knebukser til alle mann
11. Babydrakt
12. Flygerhjelmen
13. Windmill quilt (putetrekk)
14. Il grande favorito (genser)
15. Kashmir (jakke)
16. Klassisk angoragenser

Rekkefølgen er tilfeldig, og jeg kommer til skal prøve å ferdigstille (eller rekke opp) prosjektene jeg har med meg fra 2013 før jeg starter på køen. Det kan hende den blir endret etterhvert også. Ønsk meg lykke til!

15 kommentarer:

  1. Lykke til!! En artig måte å gjøre det på :) Jeg har også noen strikke planer men ikke så strukturert som deg ;) Liker å strikke det som faller inn, men lager garn er jeg med på ;) !

    SvarSlett
  2. Lykke til! Lurt å både komme seg gjennom både strikkekø og garnlager. Gleder meg å se resultater, og skulle ønske jeg var like strukturert.
    Godt nytt år

    SvarSlett
  3. Lykke til! Og godt nytt år!

    SvarSlett
  4. Veldig spennende. Jeg får nesten aldri strikket noe fra køen, det melder seg alltid behov for strikk som ikke ligger der :) Godt nyttår!

    SvarSlett
  5. Masse spennende her! Lykke til & godt nyttår!

    SvarSlett
  6. Så fin kø! Eg vart så inspirert av deg at eg gjekk rett inn på Ravelry og rydda i min eigen kø. Resultatet vart at eg gjekk frå 3 til 9 sider! Det er jammen mykje som samlar seg opp gjennom åra.
    Lykke til med køstrikkinga, eg gler meg til å sjå dei ferdige plagga.

    SvarSlett
  7. Det høres ut som en god plan å følge en slik liste! Lykke til:)

    SvarSlett
  8. Lykke til! Dette blir spennende:)

    SvarSlett
  9. Da ønsker jeg lykke til! Ser veldig ryddig og imponerende ut!
    Min strikkekø er visst bare rot. Jeg har over 4000 favoritter på Ravelry, og har enkelt og greit gått fullstendig over til impulsmetoden. Men jeg har meldt meg på en UFO-KAL da - for håpet er lysegrønt!

    Flott årskavalkade under her!
    Og godt nytt år!

    SvarSlett
  10. Det var jo en super idé! Lykke til! Ser vi har mange av de samme prosjektene i køen/på pinnene. Blir spennende å følge med på køstrikkingen din:-)

    SvarSlett
  11. Masse fint her! Endel av det samme som står på min liste...-men jeg er nettopp ferdig med Høstjakka, da. Håper du er veldig glad i vrangstrikking, for det er det MYE av i den jakka! Tok litt for mye tid i forhold til resultatet, syns jeg, og jeg hadde plassert den lenger ned på lista hvis jeg hadde visst hva som ventet... ;-)

    SvarSlett
  12. Wow, for en liste! Lykke til med alle prosjektene, blir spennende å se ;) Jeg må nok ha en opprydning selv inne på ravelry….;)

    SvarSlett
  13. Ønsker deg lykke til :-)

    Jeg strikker nok mer etter innfallsmetoden. ..

    SvarSlett
  14. Godt Nytt År til deg! Flott med laaaang prosjekt kø!

    SvarSlett
  15. He, he - kjenner godt igjen denne køen. Sitter nå og tenker på om jeg skal begynne på Mrs Marple, eller om jeg skal vaske klær og rydde ut etter hytterferie.....
    Godt nytt år, Snupp - vi treffes snart!