Lune striber

1/15/2014

Det siste plagget jeg fikk ut av de to nøstene med Pickles Pure Wool er denne lille lua, en del av Lune striber-settet fra Babystrik på pinde 3,5-4 av Lene Holme Samsøe. En søt liten sak syns jeg, men selv om jeg strikket str 12 mnd er den for liten til Vetle. Den havner i gavekassa, eller spares-jeg har ikke bestemt meg. Mønsteret er velskrevet og enkelt å følge, og det går ikke mye garn på denne heller. Lua ble strikket i romjula, så den teller ikke med på årets garnveiing. Jeg funderer på å sy på en liten pelsdusk på denne, hva syns dere?

Jeg hadde et nøste med silkeull fra Malsen og mor, som egentlig skulle bli til en vest. Det var ikke nok, og jeg fikk mer av en venninne. Problemet var bare at det var feil farge, så da ble vesten kassert og smetteskjerfet fra samme mønster som lua til. Det gikk med 27 gram garn til denne, og resten av nøstet er på vei til å bli striper i en snorkedress. Ingen av disse ligger i Ravelrykøen min, men det er kjekke småprosjekter å holde på med innimellom. 


11 kommentarer:

  1. Flott Lie og skjerf:))

    SvarSlett
  2. Søtt sett! Jeg har ikke skaffet meg dette heftet enda, men jeg burde nok snart gjøre det:)

    SvarSlett
  3. Søtt sett, har stikka lua og halve sjerfet ( venter på meir garn frå malsen og mor). Uten dusk- den er så fin i seg sjølv. Eg strikka den i str. 2 år og den er stor til jenta mi som vert 2 år i april.
    Strikka den i semilla økologisk.

    SvarSlett
  4. Den lua er kjempefin. Tro om den sitter fint på også? Du er flink til å bruke opp små rester :)

    SvarSlett
  5. Så ut som det var et fint fargespill i det garnet :) Veldig fint sett

    SvarSlett
  6. Veldig fin farge i lua! Pure wool og merino tweed har kjempebra fargeutvalg :) Synd lua ikke passet Vetle, men det blir nok en glad mottaker uansett. Syns lua var fin som den er, fargen gjør såpass ut av seg at den trenger ikke dusk :)

    Ha en fin fredag!

    SvarSlett
  7. Fin ja:) Både med og uten dusk, tenker jeg! Enkelt og pent skjerf også, det likte jeg godt:)

    SvarSlett
  8. Veldig fint. Både lua og skjerfet. Har planer om å strikke dette settet jeg også. Lua kan godt ha en dusk, men er også veldig fin uten. God lørdag :)

    SvarSlett
  9. Det var et herlig sett! Har sååå sansen for sånne smetteskjerf til de små! Dette er intet unntak!

    SvarSlett