Strikkepodcaster-med pinner

1/26/2014

Forrige innlegg var så kjipt at jeg fluksens måtte skrive et nytt. Jeg har endelig fått begynt å lytte til Pinneguris nye podcast Med pinner(som også er navnet på bloggen hennes), og det var kjekt! Jeg har bare hørt episode 1, der hun snakker med Marianne med bloggen Tante Ull. Siden sist har også Marianne startet egen podcast, den ligger i egne innlegg på bloggen hennes (rett meg hvis dette ikke stemmer).

Marianne sa en fin ting i podcastepisoden; strikk det du har lyst til! Som sagt, så gjort-så da har jeg begynt på noe jeg har tenkt på lenge, nemlig en vimpelrekke. Jeg har en del bomullsgarn fra Søstrene Grene liggende, og har hatt lyst til å pynte med noe mer hjemmelaget på Vetles rom. Det strikkes etter innfallsmetoden, blir det bra legger jeg kanskje ut en fremgangsmåte. Inntil videre får dere et skumringsbilde fra kjøkkenet:

Det anbefales-både strikkepodcast og vimpelstrikking!

God søndag!

8 kommentarer:

  1. Kan kjenne meg igjen både i store nyttårsambisjoner og brutte løfter! Selv om jeg jobber hardt med meg selv for å gjennomføre, er det vel av og til lurt å innse at det mest fornftige av og til faktisk er å droppe ut. Lyststrikking er definitivt mest moro!

    …og så skjønner jeg at jeg må høre pinneguris podcast snart! Høres artig ut. Må bare høre ferdig lydboka mi…. :)

    SvarSlett
  2. De ligger på bloggen ja, og så kan de abboneres på i iTunes :) Kos deg med vimpelstrikking, jeg er veldig for kosestrikk!

    SvarSlett
  3. Jeg strikket vimpelrekke til pynt i barnedåpen, og ble så fornøyd! Morsomt at du skrev dette akkurat nå, for igår tenkte jeg på at jeg ville finne dem fram og henge opp på rommet til Omine :) Gleder meg til å se hvordan dine blir!

    SvarSlett
  4. Åh, vimpler er så fint!!! Gleder meg til å se dem ferdig!!! Takk for tips om podcast fra tante ull!!!

    SvarSlett
  5. Å, jeg kjenner meg så alt for godt igjen i det du skriver om i ditt forrige innlegg;-) Men vi må huske på at strikking er jo en hobby og skal være lysbetont så da er det bare å strikke i vei på akkurat det du har lyst til:-D

    Takk for tips om podcast! Må sjekke det ut:-)

    SvarSlett
  6. Er så enig med at man skal strikke det man vil - men det er ikke lett da....(sier hun som tenker på en UFO hun har i skapet...kanskje den skulle rekkes opp?)

    SvarSlett
  7. Så enig! Har man ikke lyst, er det liten vits:) takk for tips om podcast, det må jeg se nærmere på!

    SvarSlett
  8. Jeg har nettopp hørt en podcast-epsiode! Koselige greier! :)

    SvarSlett