Her strikker jeg del I

2/12/2014

Monstermønster og flere andre har vist frem strikkekroken sin på bloggene sine, og det har jeg også lyst til. Jeg hadde ingen gode bilder av tv-kroken i stua der jeg strikker mest, men dette får duge- vi har en lang treseter med to puffer foran, som danner en skikkelig kosebinge, og her strikker jeg. Bonusen er at begge puffene har oppbevaring, og de er fylt til randen av garn, prosjekter, strikkebøker og annet nødvendig stæsj. 

Jeg er også en kjøkkenstrikker, liker godt å sitte ved kjøkkenbordet og strikke, drikke te og høre på radio.

 En tredje plass jeg strikker (dette bildet er fra i fjor sommer) er ute på verandaen. Jeg har ikke fått strikket inn den nye verandaen, naturlig nok-vi flyttet inn i nytt hus i november. Men jeg ser frem til mange fine strikkestunder i sommerkjole og solskinn!

 Men så; det berømte strikkerommet mitt, som fremdeles ikke er ferdig. Vi har begynt å male det, og tapeten skal på plass i neste omgang. Når det blir klart, skal jeg lage et skikkelig strikkerom-innlegg, forhåpentligvis med mindre rot og mer inspirasjon på bildene.



12 kommentarer:

  1. Hurra! Så mange som blir med og viser frem! Oppbevaringspuffer, det var lurt! Noterer bak øret, vi trenger en puff, og jeg er ofte fus med å tinge oppbevaringsplass i stua. Mannen jukser og har eget musikkrom i kjellern, altså har jeg mest mine i stua.

    SvarSlett
  2. Takk for titten - tipper strikkerommet blir kjempekoselig :)

    SvarSlett
  3. Puff ja, eg har også 2 stk fulle i stua hehe Meget praktiske!
    Gleder meg til å se rommet ditt ferdig, er sikker på at
    det blir deilig å ha ;)

    KOS deg masse og ha en fine kwell ;)

    Klem Vibbedille ;)

    SvarSlett
  4. Eget strikerom høres ut som fantastisk luksus. Gleder meg til å se det ertterhvert som du får det slik du vil.

    SvarSlett
  5. Så koselig å få se ditt strikkehjem! kurver, esker og skuffer er et must, oppbevaringspuff var slett ikke dumt:)

    SvarSlett
  6. Mange fine plasser å strikke på hos deg:) Koselig!

    SvarSlett
  7. Lurt med puff ;) jeg har litt kurver og en puff med stasj i jeg også. Har en tendens til å snikke seg inn overalt dette garnet! Strikkerom ville vært det optimale, men jeg måtte hatt peis, stort vindu og tv :-P
    Gleder meg til å se hvordan rommet sitt blir!

    Ha en fin dag videre!

    SvarSlett
  8. Det høres utrolig deilig ut med eget strikkerom, gleder meg til oppdatering! :)

    SvarSlett
  9. Så koselege strikkeplassar du har. Gler meg til å sjå strikkerommet ditt ferdig! Eit slikt skal eg også ha når eg vert stor og får eige hus. ;-)

    SvarSlett
  10. Venter i spenning på å se det strikkerommet og så må en få tilbakemelding om nye verandaen er like godt som forrige ;)

    SvarSlett
  11. Så koselig strikkeplasser du har, ha en fin helg!

    SvarSlett
  12. Hei igjen, kommer innom for å si at det er give away hos meg om du vil bli med ;)

    SvarSlett