Kashmir på pinnene

2/08/2014

For tida har jeg mange, mange prosjekter på pinnene. Ingenting blir ferdig, og nye blir starta opp. Som Kashmir, et deilig pausestrikk, men en håpløs oppskrift å følge. Dessverre har jeg hørt liknende ord om Helga Isagers oppskrifter tidligere, og jeg må si meg enig. Det mangler mye logikk (og tall som ville gjort det enklere å forstå mønsterkonstruksjon, og kanskje redusert antall mønstersider) i den, men jeg fant min egen måte å gjøre det på, og noen tips herfra, jeg strikker også icordkant rett på jakka underveis. 

Garnet jeg bruker er mange ulike variasjoner tynn ull, ull/silke, alpakka/silke og kidmohair fra lageret. Blant annet har forsmådde Camomille fått nytt liv i jakka. Jeg strikker i duse fargetoner; kremhvitt, lys rosa, pudderrosa, beige, lys kamel, lys lavendel. Det går MYE garn i denne, og det er en perfekt måte å bli kvitt enslige nøster i garnlageret på. 

For tida går livet litt i berg-og-dalbane, samme hvor mye jeg googler så føles det som å komme til kort. Så jeg holder meg fast i strikketøyet og håper det snart blir bedre, mens vi prøver å finne gode hverdagsløsninger. Men om litt over en måned skal jeg på husmorferie, det er strikketreff i Oslo og jeg gleder meg som en liten unge til å bo på hotell (enerom! sove i fred! spise frokost alene! strikke hele dagen! snakke med voksne folk!) og slappe skikkelig av. Jeg har fremdeles et målom å strikke så mye som mulig fra lageret, men jeg skal innom Picklesbutikken i Markveien en tur likevel.

God helg til dere som titter innom

12 kommentarer:

  1. Spennende, blir kjekt å se den ferdig, ha en fin helg, hilsen Beth

    SvarSlett
  2. ÅÅÅÅ heldige deg som skal på det treffet! hadde sååå lyst men holder på å skrive oppgave.. (om det å være foreldre) Hold fast i strikkepinnene så treffer du nok overflaten fortere enn du aner :)

    SvarSlett
  3. Åh det hørtes jo ut som en drømmehelg! Kooos deg!

    SvarSlett
  4. Herlig strikketøy! Det er meget lett å føle seg utilstrekkelig med de små (kjenner meg igjen!!!), men tipper du egentlig strekker til og vel så det :) Det blir sikkert utrolig deilig med alenetur til Oslo - jeg gleeeeeder meg til det blir tid for sånt hos oss ;)

    SvarSlett
  5. Så flott med mange prosjekter på gang, har litt for mange her også…. fine søndag te deg! :-)

    SvarSlett
  6. Den jakken så fin ut

    SvarSlett
  7. Det høres litt strevsomt ut med en slik oppskrift…Så bra du har funnet ut av en løsning;) Blir spennende å se denne ferdig, med alle de forskjellige garntypene og fargene!
    Tror det er litt viktig å huske å tenke på alle de tingene du klarer og kan! Men jeg skjønner deg veldig godt. Det er ikke lett heller når man får så mange impulser fra media om å være supermamma. Det viktigste er vel at du gjør det beste du kan ut fra det du vet. Det er ingen som blir mødre med all viten i boks, selv om det av og til virker slik;)
    Nyt strikketreffet du skal på:)

    Ønsker deg en fortsatt god søndag!

    SvarSlett
  8. Dette ser spennende ut! Ang googling og andre gode råd, husk å følge magefølelsen - den er ofte den beste hjelpen, sies det:) fin uke til deg, hold torsken (evt strikkepinnene! ;)

    SvarSlett
  9. Bra det er flere med mange prosjekter på pinner ;)
    Ser ut som dette blir en deilig og varm jakke! Liker fargen!

    SvarSlett
  10. Gudd for en deilig jakke det blir!

    Hva annet kan jeg si: been there - done that! Det blir bedre. Og om du trenger å trekke pusten så må du bare si i fra! Om det er en spasertur, kafetur eller komme til meg og strikke litt - just say when. Skylder deg en te ;-)

    SvarSlett
  11. Lykke til med hverdagslivet, googlingen og vente på at våren skal komme og det som er vanskelig nå blir sakte bedre.

    Gleder meg til å se jakka. :)

    SvarSlett
  12. Det er kjekt å lese tips fra andre, husk likevel å stole på mageføelelsen din. Det blir lettere etterhvert. Et strikketreff høres ut som midt i blinken for deg nå. Nyt det når den tiden kommer!

    SvarSlett