Lørdagsgodt

2/22/2014

 I går var Sissle og jeg en tur på det lokale senteret, og da måtte vi en tur innom garnbutikken der. Dermed fikk jeg med meg Leila Hafziheftet hjem, og nå pønsker jeg på hvilket garn jeg skal strikke kjolen i. Mønsteret oppgir minialpakka, men det blir for varmt for meg. Jeg lurer på Wollmeise, eller Malsens silkeull. Får tenke litt til. 

De hadde også fått et annet fint hefte, men det var ikke kommet inn i butikken ennå, med design av Lene Holme Samsøe og Hege T Larsen. Det skal jeg kjøpe når de får det, mye fint her også. Garnet på bildet over skal jeg bruke til å strikke genseren på bildet her, den var også i minialpakka, men jeg klarte ikke la være å ta med hjem litt silkealpakka, så det blir en litt blankere, men enda mykere genser. Vanligvis strikker jeg ikke så mye fra hefter, jeg bare kjøper dem. Men denne ganga tror jeg det blir flere prosjekter fra begge!

Jeg har lagt opp til Slumreteppet Unni, inspirert av fargene i det lekreste gulvteppet jeg vet om, nemlig dette fra Hay. Bunnfargen i teppet blir Blackhill Højlandsull i fargen Havregrød, og mønsterfargene blir Gollum, Konkylie, mellomgrå NZ Lammeull og Antracit (også NZ Lammeull). I tillegg funderer jeg på en rosafarge til, Konkylie er nemlig mer ferskenrosa enn den rosa i teppet, jeg vet at Malsen og mor har noen gode kandidater. Vi får se hva jeg ender opp med, foreløpig er det veldig gøy å strikke ugler, og da jeg bare kom på at jeg kan markere hver ugle med maskemarkører gikk tellinga mye enklere. Bilder kommer når jeg har fått strikket et par rader, akkurat nå er det ikke så mye å vise frem. 

Ellers er Kashmir ferdig, men den må skylles opp og blokkes litt før jeg vil vise den, og så har jeg lyst til å få tatt skikkelige bilder. På kilofronten minker det rundt livet (jippi!) mens det øker i garnlageret. Pytt pytt, ull får jeg aldri nok av.

Fin lørdag til dere som titter innom, min helg skal tilbringes i ro, og i selskap til lillebror som fyller 30 år i dag! 



11 kommentarer:

  1. Slikt godt liker vi, mer garnkilo! Mye fint i de heftene måtte inn å se uff uff så mye fint en har lyst å strikke ;) Ha en god helg! Og godt jobba me mage kiloene! *klapp på skulderen*

    SvarSlett
  2. Så spennende prosjekter du har på gang! Takk for tips til nye, fine hefter:) God helg og kos deg i bursdag!

    SvarSlett
  3. Så kult å bruke teppet som inspirasjon. Blir gøy å se uglene når de er ferdige :)

    SvarSlett
  4. Spennende å følge med her fremover da:D

    SvarSlett
  5. Fantastisk lørdagsgodt! Men merkelig at de ikke hadde fått inn DIY-hefte..dette kjøpte jeg lenge før jul i Stavanger(akkurat med tanke på stripegenseren på forsiden) :)

    SvarSlett
  6. Slikt lørdagsgodt skulle jeg også ha handlet, i stedet for posen med snop jeg kjøpte på rema ;)

    SvarSlett
  7. Å, det slumreteppet blir bare kjempelekkert! Rillestrikker du? Nydelig fargekombo!
    Jeg har også siklet på Sandnesheftet "DIY", masse stilig der!

    SvarSlett
  8. Teppe som inspirasjon til slumreteppe var en kjempeide! Takk for masse tips og ideer i bloggen din!

    SvarSlett
  9. Det slumreteppet kommer til å bli fantastisk fint Ü Spennende prosjekter du har på gang! Og når du nevnte strikkemarkører kom jeg på at DET skulle jeg jo lage en hel haug av. Ypperlig gave til strikkende venner.

    SvarSlett
  10. Gleder meg til å se fargene du har valgt, sammen i teppet. Det kommer til å bli kjempefint!

    SvarSlett
  11. Så fine strikkeplaner du har!!! Kjolen er nydelig, og genseren ser lovende ut den og! Gleder meg til å se slumreteppet ditt au!

    SvarSlett