Barnehagekofferter underveis

3/23/2014

Barnehagekoffert; en sånn pappkoffert som jeg hadde da jeg var liten- jeg skal fylle to store omed hjemmestrikk og andre nødvendigheter til Vetle og kusina begynner i barnehagen høsten 2014.

Siden sist har jeg fylt barnehagekoffertene med mer enn bare et par halser. Vetle og kusina har fått hver sin nøstebarngenser.

Kusina har fått ribbestrikka ullbukser, mens Vetle sin venter på å komme på pinnene. Buksa strikka jeg også i fjor ei gang. I tillegg har jeg kjøpt tynne ullvotter fra Janus, og skal strikke og tove tykkere votter, et par tynne ullsokker til hver, tøfler hvis jeg gidder (kan hende jeg kjøper i stedet), en tynn vest til hver og en nøstebarndress til hver med masse ekstra lengde så den kan vare en stund. Jeg har også bestilt klesmerker med navn og telefonnummer som kan klistres rett på alle plagg (også ull) uten å måtte strykes eller syes fast. Det er en god del strikking igjen, men dette er relativt små prosjekter (med unntak av nøstebarndressene, disse to små er lange begge to) som er fine å ha med seg rundt og som innimellomstrikk. 

Jeg tror jeg må legge opp til den ribbebuksa i dag, vi skal i familieselskap og det betyr at Vetle er opptatt med alle de andre=strikketid for mor. Fin søndag til dere der ute!



13 kommentarer:

  1. Så mye fint du fyller koffertene med! Jeg har så smått begynt å tenke ut noen praktiske plagg som babyen i magen skal få til barnehagestart, kanskje jeg også skal skaffe meg en skal koffert:)

    SvarSlett
  2. Strikketid til mor er digg, så sånn sett liker jeg familieselskaper der strikketøyet kan være med. (Synd vi bor innmari langt unna familie)

    Mye fint til kusina og Vetle!

    SvarSlett
  3. Her var det mye fint, klem fra Beth

    SvarSlett
  4. Så mye fint i de koffertene! Godt å utnytte den tiden får til strikking;) Gleder meg til å se mer av "fyllet" til koffertene;)

    Kos deg på besøk!

    SvarSlett
  5. Nydelig påfyll til koffertene :) Herlige plagg til de små, og ikke minst praktiske!

    SvarSlett
  6. Der va de koffertene igjen :-) mye fint de ska inneholde :-)

    SvarSlett
  7. Så morsom og koselig idé med de koffertene. Og innholdet var jo helt fantastisk.

    SvarSlett
  8. Så flott gave! Kommer godt med, ja :)

    SvarSlett
  9. Det var et kreativt påfunn! Ekstra stas å få alle de fine plaggene i en egen koffert!

    SvarSlett
  10. Fine plagg til begge to :) imponerende at du orker dobbelt opp!

    SvarSlett
  11. Det var smart! Mine begynner neste uke, og her er det ingenting på stell:P
    Trenger jo ikke så mye denne årstiden her, men det kommer en dag.
    Koselig med små kofferter:)

    SvarSlett
  12. Heldige de som får de fine koffertene meg utrolig fine strikkeplagg oppi:)

    SvarSlett
  13. Så utrolig koselige kofferter! Det må være tidenes gave!!

    SvarSlett