Høstjakke del II

3/31/2014

I dag fikk jeg endelig fotografert høstjakka mi som ble ferdig i januar. Den har vært i bruk nesten daglig siden da, men lite dagslys og resten av unnskyldningene har gjort at jeg ikke har fått vist den med innhold i før nå.

Jakka er strikket etter Pickles´mønster, med noen få små endringer som vanlig, det står det mer om på Ravelrysida mi. Jeg har strikket jakka med utgangspunkt i størrelse XS, siden jeg ikke ville ha en oversizejakke.


Garnet er Drops loves you III (alpakka) og silkemohair fra Drops. Hvor mye som gikk med vet jeg ikke, men den er fnugglett så det er ikke store mengdene. Det eneste minuset er at jeg glemte å felle av med mindre pinner, så kanten ligger ikke så pent nede som den kunne ha gjort. Jeg har brukt pinne 4.5 og 6 mm. Dette er en favoritt, og jeg vil ha en til. Kanskje i originalgarnet, men jeg har ikke bestemt meg helt for farge eller type fiber enda. Dessuten har jeg nok av prosjekter på pinnene for tida, så den får vente litt.

Fin dag til dere som titter innom, her er det herlig vårvær og strålende sol om dagen, så det blir ikke så mye strikking.

14 kommentarer:

  1. Å, den så bra god og myk og lun ut! :)

    SvarSlett
  2. Knallfin!! Åh, nå fikk eg også lyst til å lage ein!

    SvarSlett
  3. Kjempe fin til deg! Fikk lyst på slik jeg også når jeg ser din modell :-)

    SvarSlett
  4. Så fin den var til deg! Og så ser den kjempebehagelig ut :)

    SvarSlett
  5. Å, den så deilig ut!
    Og så fine bilder, jeg kan nesten kjenne sola gjennom pc-skjermen :)

    SvarSlett
  6. Helt nydelig, liker fargen godt :)

    SvarSlett
  7. Kjempeflott jakke til deg! Fint når den var tettsittende også:)

    Kkos deg videre i solen!

    SvarSlett
  8. Veldig flott jakke. Den satt jo perfekt og så skikkelig deilig ut.

    SvarSlett
  9. Kjempefin jakke:-) Den så ordentlig myk og god ut og er nok mye lettere en originalen:-)

    SvarSlett
  10. Jakken ser skikkelig deilig ut! Jeg liker hvordan du ofte bruker en pusetråd sammen med annet garn, det gir ofte plagget et helt annet uttrykk!

    SvarSlett
  11. Hei!
    Så fin jakken ble, likte den som ikke-oversized. Skulle gjerne hatt en sånn fnugglett jakke nå til våren.
    Jeg har ikke vært så flink å kommentere de siste månedene, men jeg ville bare si at jeg synes du er veldig tøff som deler det du går igjennom, og ikke minst tøff som tar tak i det for å bli bedre. Jeg håper du har det litt bedre nå, og lykke til videre på veien til å bli helt frisk.
    Du lager utrolig mye fint, og det er en stor glede for meg å få følge deg her på bloggen ♥
    Klem, Guro

    SvarSlett
  12. Nå har du fått meg til å virkelig ville strikke meg en høstjakke, for denne var knallfin! Takk for inspirasjon :)

    SvarSlett
  13. Den ble kjempefin! Lekker farge!

    Jeg holder også på med høstjakka, men på tynnere pinner og garn. Håper at den skal passe, uten å være for stor.

    SvarSlett