Lilla koftan og (en gammel) Ranger

3/24/2014

Jeg er inne i en god bloggestim om dagen, og jeg fullfører prosjekter og på toppen av det har vi mye fint vær og dagslys, det resulterer i at tingene faktisk blir tatt bilde av. Jakka over er intet unntak, det er Lilla koftan av Petra Orrbeck (petrao på Ravelry). Den er strikket i restene etter Ranger som ble ferdig for ganske lenge siden, i 2012. Garnet er Felted Tweed fra Rowan i fargen Midnight (den mørkeblå), det rustrøde er angoratweed fra Garnstudio, og det lyseblå er restene etter vårlua i forrige innlegg, altså Geilsk Tweed. Deilige garn alle tre. Knappene har jeg kjøpt hos Karmin, for selv om jeg har mye knapper i lageret mitt, hadde jeg ingen mørkeblå som passa, og ikke mange nok. 

Jakka har vært tatt i bruk,  jeg har faktisk ikke fått vasket den enda. Her er den på, ute på tur i sola tidligere på dagen. Litt frisk luft (og boller) er godt, og vi er heldige og bor nære sjøen, der er det mye spennende å se på for Vetle. For en gangs skyld har han kjøpt ull på hodet.

Helt tilfeldig, men kjæresten hadde på seg Ranger, og Vetle restejakka etter det prosjektet. Jeg husker ikke om jeg har blogget den før, iallefall ikke med mottaker inni. Halsen er strikka i Madelinetosh Pashmina, og Vetle har på seg sparkebukser fra Nøstebarnboka, også en gave fra snille zilie. På føttene har han som alltid babysokker som sitter på foten, i Malsens silkeull. Sånn, der tror jeg all ulla på bildet er dokumentert. Lua er fra Ugly Childrens Clothing, og størrelse 2-4 år(!), så vet dere at de er små i størrelsene :)

Nå er det ribbebukser på pinnene her, i selvlysende blå og oransje, så ingen skal være i tvil om hvilken unge som er min når han begynner i barnehagen. Fin mandag til alle der ute!



11 kommentarer:

  1. For en flott jakke! Og stilig at genseren som den er rest fra også kom med på bildet;) Det er så kjekt når man får blogget ofte og det kommer lett;) Alltid kjekke og inspirerende innlegg hos deg:)
    Gleder meg til å se den spreke ribbebuksen!

    Ha en flott uke videre!

    SvarSlett
  2. Det ble en kjempe fin jakke:) Blir spennende å se ribbebuksene! Burde sette i gang med det selv:) Jeg liker også å "markere" ungene mine med farger, da ser jeg de lettere og jeg tenker at barnehagefolkene også gjør det.
    Ha en flott uke:)

    SvarSlett
  3. Lilla koftan er et av mine yndlingsjakkemønster, og denne var kjempefin!

    SvarSlett
  4. Så fin den var til han! Flotte bilder også :-) her også strikkes det knesj bukse, slike må til ;)

    SvarSlett
  5. Råfin jakke! Og for en sjarmør-modell du har! Ja -særlig han minste ;) Hehe..

    SvarSlett
  6. Så utrolig koselig med barnestrikk i restene etter pappestrikken. Det var to kjekke gutter i fine strikkeplagg :)

    SvarSlett
  7. Så herlig! Du er flink å kle opp mennene i ditt liv i hjemmestrikk:-)

    Den jakka var utrolig søt! Likte fargene du har brukt. Det minner meg om at jeg har noen nøster Felted Tweed liggende som egentlig skulle bli jakke til meg selv - kanskje dette kunne vært noe?

    SvarSlett
  8. Dette var en nydelig jakke!

    SvarSlett
  9. Kjempefin jakke i fine farger på skjønn gutt! :)

    SvarSlett
  10. Så koselig jakke!! Og utrolig godt å ha den ute i det fine vårværet :)

    SvarSlett
  11. Felted tweed ser så deilig ut, og fine farger er det også.
    Ull i bruk, det er herlige bilder å se.

    Ønsker deg en fin vårlig uke videre.

    SvarSlett