Slumreteppet Unni

3/05/2014

Først må jeg si tusen takk for fine ord til det forrige innlegget mitt. Det var godt å få skrevet det, og enda bedre å få fine tilbakemeldinger. Mens jeg jobber med pusterommet har jeg kommet godt i gang på ugleteppet, som Pinneguri har designet. Jeg har valgt farger ut fra et gulvteppe jeg ønsker meg, og var heldig og fikk en liten gave i posten-snille Malsen sendte et nøste i en ny farge som hun mente ville passe sammen med de andre jeg hadde valgt. Jeg klarte nemlig ikke å dy meg; jeg måtte handle litt Shetland Soft selv om jeg hadde funnet farger andre steder og i lageret. Jeg strikker med Blackhill Højlandsgarn fra Garnudsalg.dk i fargene Havregrød (bunnfarge), Konkylie (den nederste mønsterfargen) og Gollum (den gulgrønne). I tillegg skal jeg bruke Konkylie (Shetland Soft), denne tror jeg ikke er kommet i nettbutikken ennå, og Mellemgrå og Antracit i New Zealand Lammeuld. Jeg vurderte først å strikke slik mønsteret sa, fra lyse til mørke toner, men det passet ikke helt til inspirasjonen min, så jeg forsøker å lage litt kontraster underveis. Vi får se hvordan det blir, jeg koser meg med det, og gleder meg til å ta det i bruk når det blir ferdig. Jeg har gått opp til pinne 3.25 på vrangborden og pinne 4 på uglene, erfaringsmessig så tetter mønsterstrikken min seg etter vask og damping, og jeg strikker nokså ujevnt (det syns på bildet), så jeg er spent på utfallet, og ikke minst hvor stort det blir.

Ellers har jeg litt av hvert på pinnene, som vanlig-men ingenting å vise frem for øyeblikket.
God lillelørdag til dere som titter innom!

10 kommentarer:

  1. Fint! Digger Gollum-fargen! :D

    SvarSlett
  2. Så lekkert det ser ut! Digger fargesammensettingen din!

    SvarSlett
  3. UTROLIG kule farger! Dette blir helt sjukt fint :)

    SvarSlett
  4. Det blir kjempefint! Så friskt og vårlig! :)

    SvarSlett
  5. Så fiiint det blir! Skikkelig flotte farger, jeg tenker vår:) Fikk ikke kommentert på forrige innlegg..Syns du er tøff som tør å dele så mye m deg selv og privatlivet! Jeg kan skjønne hva du mener med å slippe kontrollen, jeg er litt freak på det området selv. Og det er neimen ikke lett å legge alt i hendene til en annen. Alle har tunge stunder og du er nok ikke alene om slik du føler det. Syns det da er så viktig at folk deler erfaringer slik at det blir mer åpnehet.

    Ønsker deg en god helg!

    SvarSlett
  6. Så flott, du produserer iallfall mye til å ha et pusterom… god helg til deg, klem fra meg

    SvarSlett
  7. Dødsfint! Og så fint innlegg du hadde om pusterommet ditt. Hvis du ante hvor mange.... Det er godt du er åpen. Bamsen ble så skjønn som den kan og produsert med en kjærlighet og omtanke som ikke alle barn er forunt.

    SvarSlett
  8. Så herlige teppe det kommer til å bli. og med vask/blokking kommer ikke ujevnhetene til å synes.
    Mønsterstrikk er heller ikke min sterke side, men øvelse gjør mester, der som alt annet.
    Kos deg videre med strikketøyene du og nå er våren like om hjørnet, håper vi.

    SvarSlett
  9. Utrolig flotte farger du har i teppet ditt. Fargene hadde ikke passet inn hos oss, men jeg elsker de, uansett!

    SvarSlett
  10. Jeg er så glad for å se det jeg mønstermekker i farger jeg sjøl aldri kunne tenkt å bruke (både farger som ikke faller meg inn å bruke og farger som av forskjellige grunner ikke "snakker til meg"). Og så hadde jeg glemt at det går an å bruke Blackhill Højlandsgarn også, takk for påminnelsen :D

    SvarSlett