Strikkerommet underveis

3/15/2014

 Strikkegjesterommet nærmer seg ferdigstilling, mens jeg var på sykehus tapetserte og malte de snille foreldrene mine veggene. Jeg rakk å male et strøk, heldigvis. Her er et lite utsnitt, veggfargen heter Sval sjø, den samme som vi brukte på Vetles rom. Jeg vurderte en dus rosatone, men siden rommet er nokså mørkt og kun har sollys inn om morraen passa det best med en kald farge. Dessuten hadde vi mye maling igjen, så da var valget enkelt. Sammen med den grå strikketapeten ble det fint syns jeg. Det skal et gammelt skap etter oldemor inn i rommet, teakbordet og syskrinet etter farmor, litt god strikkebelysning og så er det ferdig. Dessuten må det nok en IKEAtur til, et strikkerom må da ha saueskinn i senga!

 Planen min var egentlig å ha garnlageret i skapet som ikke er kommet enda, men etter å ha montert dagsenga (Brimnes fra Ikea, et h****** å montere, for øvrig, med feil i bruksanvisningen) funderte jeg på om ikke skuffene skulle få lagre garnet mitt. I senga ligger alt (unntatt det som hører til pågående strikkeprosjekter, altså et par kg til) garnet mitt, i den hvite eska er det angora og mohair. Det holdt hardt, men jeg fikk plass til alt.

I den ene skuffa bor bomullsgarnet, sånn garn jeg ikke bruker så ofte,  og enkeltnøstene. En salig blanding av silkeull, strømpegarn, plategarn og merino. Riktignok har jeg stablet litt, men ikke verre enn at det går an å finne frem. Mens jeg skriver dette innlegget kommer jeg på at det ligger en pose med mer ull/bomullsblanding i puffen i stua. Jeg skal vel få stappa det nedi...

I den andre skuffa bor bruksgarnet, altså den tynne ulla, alpakkaen og silkealpakkaen. Her er det trangere om plassen, men dette garnet bruker jeg av hele tida, så det er ikke så farlig. Selv om jeg droppa å være med på DUGG i år, har jeg gitt meg selv (og kjæresten) et løfte om å ikke handle mer garn, bortsett fra på strikketreffet. Jeg har mer enn nok, og i år har vi nok av andre ting å bruke pengene våre på, nytt hus og barnehageunge for eksempel.

Det var gøy å rydde i garnet, selv om jeg har sånn tålig oversikt på Ravelry dukker det alltid opp noe jeg har glemt, og jeg får tusen nye ideer til hva jeg kan strikke. Bare skapet kommer i hus og IKEAturen er unnagjort blir det saker!

God lørdagskveld, jeg strikker på Skappelgenser i Puno til meg selv, og skal straks ha House of Cards-maraton med kjæresten!

12 kommentarer:

  1. Herlig, Herlig og Herlig ;)

    Lekre farger og tapeter på veggene,
    Blir et deilikt rom ;)

    KOS deg og ha en herlig lørdag ;)

    Klem Vibbedille ,)

    SvarSlett
  2. Jeg vil også ha strikkerom! :D Ser fantastisk ut. Jeg rydder i garnlageret innimellom, men akkurat nå er det fullstendig kaos. Her strikkes det på en forenkla Milo. God lørdag!

    SvarSlett
  3. Åh det blir så flott atte! Vi har også en lignende dagseng som nok var like vrang å montere;) Du fikk trykka en del nedi de skuffene! Det er alltid kjekt å rydde litt i nøstene så man får oversikt og ser at man faktisk har masse fint selv og ikke trenger så mye mer. Jeg prøver også å ha litt garnkjøpestopp, og hittil i mars har det gått veldig fint. Har så mye liggende uansett at jeg lider ingen nød;)

    Gleder meg til å se skappelgenseren din!
    God lørdagskveld videre!

    SvarSlett
  4. Så flott det blir, Pia! Så bra at du føler deg bedre, ha en fin, fin søndag hos dere!

    SvarSlett
  5. Så herlig med eget rom te garnet, har det jeg også og det gir mye motivasjon, i alle fall når jeg greier å få vekk noe av årgangsgarnet ;)

    SvarSlett
  6. Dette blir nok et favorittrom :) Imponert over hvor mye garn du har, det er jo bare å forsyne seg når du vil starte på noe nytt :D Fin søndag til deg!

    SvarSlett
  7. Den tapeten der var bare helt nydelig! Gjett om jeg skal ha sånn den dagen jeg kjøper meg leilighet!

    SvarSlett
  8. dette blir nok et flott rom - greit å samle alt garnet på ett sted (lurer stadig på hvordan jeg skal løse dette)
    Ha en fin, fin søndag

    SvarSlett
  9. Hvor bli'r det fint - og skønt tapet! Jeg vil også have et hus med et strikke- og sy-rum...! :P

    SvarSlett
  10. Så kjekt å kunne ha sitt eget strikkerom/gjesterom! Snille, snille foreldre.

    SvarSlett
  11. Anonym4/07/2016

    Hei, vurderer denne senga på et gjesterom vi skal innrede. Rommet ligner litt,er bare spent på om det er bredt nok til å ha senga slik du har den. Hvor bredt er rommet ditt?

    SvarSlett