Strikketreffet 2014

3/31/2014

Årets strikketreff ble holdt i Oslo, på Quality hotell 33 på Økern. Jeg hadde gledet meg til det lenge, en skikkelig husmorferie med masse hyggelige folk, garn og kos. Jeg tok ikke så mange bilder, men her er noen av dem (og det viktigste er selvfølgelig behørig dokumentert, nemlig fangsten):

Strikking i Skybaren, fra venstre er ToneM, Grete(?), Zilie, meg og Fiolinn (om noen ikke ønsker å være avbildet på nett, gi en lyd så fjerner jeg bildet)

God drikke og årets treffstrikketøy, ei vårjakke til meg selv i Pickles Pure Wool, vi rakk nemlig en tur innom Picklesbutikken fredag formiddag. Jakka er strikket fra toppen og ned, med utgangspunkt i Ravello.

Så var det fangsten da. Jeg klarte å begrense meg ganske godt, men litt ble med hjem i kofferten likevel. Fire nøster Merino Tweed fra Pickles, i fargen Sti som jeg har venta på lenge, den har vært utsolgt. Heldigvis hadde de fire nøster i samme innfarging (og det er mer i butikken tror jeg). Disse skal bli til en genser eller jakke til kjæresten, sammen med en tråd tynn ull av noe slag.


Et nøste regnbue-Kauni ble med hjem, men dette var et bytte, så det gjelds egentlig ikke. Det skal bli til en nøstebarndress til Vetle, jeg har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal bruke som bunnfarge ennå.


Enda et nøste Kauni, og så måtte jeg prøve Cascade Yarns sin tynne ull, disse to skal bli nøstebarndress til Vetlekusina etterhvert. Disse kjøpte jeg hos Projo


Hos God som Ull fikk jeg med meg 7 nøster Arwetta Classic, fargen er mye klarere og lysere i virkeligheten. Disse skal bli til et plagg til meg selv, men jeg mangler en følgetråd (jakke eller genser på pinne 2.5 blir for drøyt selv for meg som liker tynne pinner). Kanskje blir det alpakka, eller noe silkemohair.

Tre nøster Pickles Pure Wool ble med hjem og vårjakka ble påbegynt på treffet. Jeg angrer litt på at jeg ikke handla mer av dette garnet, det begynner å nærme seg favorittgarnet mitt, men heldigvis(?) er det jo lett som en plett å kjøpe mer via nettbutikken.

Treffet kan oppsummeres med få ord; god mat og drikke, masse garn og strikke, softis og popcorn og lite søvn! Helt supert, med andre ord, og jeg kommer gjerne igjen neste år.








9 kommentarer:

  1. Sukk, her var mye snop :))) klem fra Beth

    SvarSlett
  2. Så koselig å lese om treffet og ikke minst så koselig å endelig få treffe deg. Det var utrolig koselig å få hilse på deg og jeg satser på vi møtes på treff igjen og at vi får snakket enda mer sammen da. Ser at du hadde med deg mange fine godsaker i kofferten hjem du også. Så gøy å se på andres sin garnfangst altså. :D Tusen takk for et kjempe fint treff.

    SvarSlett
  3. Åh hit hadde jeg lyst, kanskje neste år :) Mye fint hadde du fått med deg hjem og enig om pure wool, det er herlig!

    SvarSlett
  4. Sukk, jeg fikk ikke byttet bort jobbehelgen min! Men kanskje til neste år? - sier jeg med stjerner i øynene.

    SvarSlett
  5. Følgetråd. Nytt og nyttig ord for meg. vSer ut som om dokker hadde det toppers :)

    SvarSlett
  6. Åh, det ser dejligt ud!

    SvarSlett
  7. Ja, Pickles Pure Wool er et herlig garn! :)

    SvarSlett
  8. Heihopp og takk for sist! Ja, det var ei deilig helg på alle måter - jeg har begynt å spare til neste år allerede :) Har i alle fall lært å sette av ledig plass i kofferten til alle godsakene man kan kjøpe. Håper vi sees, hilsen Grete (uten spørsmålstegn) :)

    SvarSlett
  9. Så gøy det høres ut å være med. Kanskje jeg klarer å få det med meg neste år.

    SvarSlett