12 months of knitting-halvveis

9/17/2015

I januar bestemte jeg meg for å prøve meg på 12 months of knitting, som går ut på at man bestemmer seg for 12 prosjekter man vil strikke i det påfølgende året. Jeg lagde meg ei liste, som riktignok har gjennomgått noen endringer underveis, men felles for alle prosjektene var at de skulle være til meg-så 2015 er egostrikkens år! I september er jeg ferdig med 7 av 12 prosjekter, og har lista klar til resten av året. Det mangler bilder av et par av dem, og det understrekes at ikke alle prosjektene ble ferdigstilt den måneden de ble påbegynt....fortsettelse følger!

Januarprosjektet var Arvingen av Pia Hernö, min er strikka i dobbel totrådsull fra Garnudsalg.dk, og det ligger flere bilder på Ravelry. Denne har jeg brukt masse-jeg strikka min lengre og smalere enn originalen.

Februarprosjektet ble en sommerlig Betty, strikket i Pickles Summer Wool (ull/bomull) og den er også brukt en del, dessverre nupper den såpass mye at jeg må fikse litt på den hvis jeg skal kunne bruke den. Noterer meg at sommerulla ikke tåler å strikkes på altfor tykke pinner.



Marsprosjektet mitt var Ravello, med striper helt ned til ribbekanten. Denne er strikka i Rowan felted tweed og (dessverre utgåtte) Angoratweed fra Drops. Herlig myk, og så varm at jeg faktisk ikke har brukt den enda, med den våren vi hadde. Nå er det kanskje på tide å plukke den frem.


Maiprosjektet mitt ble Frøken Seilergenser fra Pickles, og denne er min absolutte favoritt! Garnet er Merino Tweed og Angora fra Pickles, og jeg elsker den. Jeg har litt Geilsk tweed liggende til enda en, men må nok supplere med stripefarge. Anbefaler mønster og garn til alle.


Juniprosjektet mitt er Featherweight cardigan av Hannah Fettig, en annen favoritt som jeg har strikka tidligere her og her. Denne gangen ble det deilige Rasmillas Luksusgarn, en ull/silkeblanding, og det gikk med 300 gram.

April, juli og august kommer etterhvert-og lista for september, oktober, november og desember står i koftestrikkingas navn-det blir spennende å se om jeg klarer å gjennomføre prosjektet når året tar slutt!


8 kommentarer:

  1. Litt av en utfordring du har satt igang.
    Her var det mange fine <3
    Og en god del nye bekjentskaper for meg i garnmerker.
    Nå er jeg spent på hva de neste månedene byr på. Kos deg med garn og pinner.

    SvarSlett
  2. Anonym9/17/2015

    Hvor er det dejlige ting, du har lavet - tak for tippet med sejlergenseren :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Seilergenseren er kjapp å strikke, og fin på de fleste, så den anbefaler jeg. Gå dog ned en størrelse om du strikker litt stramt som meg ;)

      Slett
    2. Tusen takk! Seilergenseren er kjapp å strikke, og fin på de fleste, så den anbefaler jeg. Gå dog ned en størrelse om du strikker litt stramt som meg ;)

      Slett
  3. Her var det mye fint😀. Egostrikk er ikke så dumt det😉

    SvarSlett
  4. Veldig kjekt å se hvordan prosjektet er gått til nå! Og jeg ser at jeg jommen trenger en featherweight. Helst nå.

    SvarSlett
  5. Hei! Hvilken str strikket du frøken seilergenseren?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Jeg strikka faktisk XS, men gikk opp en halv pinnestørrelse, da jeg strikker stramt. Ville ikke ha den oversize, den er ganske stor i størrelsen. Bruker vanligvis L.

      Slett