Clover Earflap Hats

9/17/2015



Vetle trenger alltid flere luer i garderoben, både til barnehagen og hjemme. Jeg liker å ha flere å variere mellom, da blir det gøy å kle han litt fint også, ikke bare praktisk i regn og ruskevær. To luer har det blitt til, jeg hadde noe rester igjen etter Vimpeldressen (som kommer på bloggen snart, må bare få tatt noen bilder i dagslys først), strikka i Raumas deilige ull/alpakkablanding Tumi. Det gikk med omtrent 50 gram garn per lue, og jeg har strikka glattstrikk mellom mønsterbordene i stedet for riller-en liten glipp, men jeg syns det ble fint likevel.

Clover Earflap Hat har herjet blogger og Instagram lenge, endelig fikk jeg strikka den. Mønsteret var så gøy å strikke at jeg bare måtte lage en til, først den sennepsgule, og så en mørk grågrønn, mer nøytral variant.



Det blir nok flere av disse, siden både mønster og passform er så bra.



På vei hjem fra barnehagen i dag var den på, og sitter som et skudd. Resten av plaggene er den fine Morosettgenseren som zilie har strikket til Vetle, den bruker vi masse. Smetteskjerfet strikka jeg tidligere i år, i Malsens silkeull, og det er jevnlig i bruk. Regnbueteppet har fått seg en omgang toving, og fungerer aller best som alternativt regntrekk når det dusker ute (og mor slipper brølende unge som ikke vil ha det på).

For tida strikker jeg julegaver, bretter papirstjerner og pønsker på hva som skal bli egostrikketøyet når julegaver og bestillingsstrikk (hentesett) er ferdig. Det bør være Malsenkofte eller Acnejakke, men jeg har så fryktelig lyst på en Supernova og en Ravello, i tillegg til at det ligger en haug angoratweed og roper i strikkepuffen, det skal bli vester og jakker til Vetle.

I morgen skal jeg på strikkedag hos ei venninne sammen med flere venninner, vi skal ha garnbytte, pakkelek og tapas! Gleder meg veldig, og på søndag har jeg bursdag, så det tegner til å bli en perfekt helg! Ønsker alle som titter innom en god en!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar