Crop cardigan

9/17/2015



Endelig får jeg vist frem angorajakka mi! Den ble påbegynt i påska, jeg falt for fristelsen da Pickles hadde påskekonkurranse (jeg vant ikke) og bestilte hjem noe sitrongul angora som jeg hadde vært og siklet på da jeg var i Oslo på treff. Mønsteret er Kort cardigan, og jeg har forlenget både bol og ermer, fordi min figur kler det bedre akkurat nå ;)

Jakka er strikka rundt og sydd og klippet opp, jeg tok ikke sjansen på å hekle og klippe i et såpass glatt garn, og med 20% nylon i var jeg redd det ikke ville holde. Knappene kjøpte jeg også hos Pickles.



Jeg tok utgangspunkt i str L, og den ble ganske passelig. Jakka blir fin til skjørt med høyt liv og kjoler utover høsten, og kanskje på sene sommerkvelder-men i skrivende stund er klokka 20:30 og temperaturen er fremdeles langt over 20tallet her, så det blir en stund til den blir tatt i bruk. Ermene skulle være trekvartlange, jeg har strikket dem hakket lengre, syns det er fint når de stopper litt over håndleddene. Hvor mye garn som gikk med er jeg ikke sikker på, men tror det var rundt 7,5 nøste.

Flere bilder og fakta ligger på Ravelry

God sommer!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar