Elias sitt hentesett

9/17/2015



Vanligvis strikker jeg ikke på bestilling, men da en venninne lurte på om jeg kunne strikke hentesett til sønnen hennes som kommer i begynnelsen av neste år, klarte jeg ikke motstå-babystrikk er noe av det morsomste å strikke, og særlig de minste størrelsene. Hun ønsket seg et nøytralt og enkelt sett, som samtidig skulle være litt søtt. Helst skulle det være lys grått, men mannen ønska seg lys blå, så da fant vi en fin isblå farge fra Dale. Mønsteret er henta fra det nyeste babyheftet til Sandnesgarn, jeg har strikka ei lue i tillegg, og sokkene er Babysokker som sitter på foten, nokså like de som hørte til settet, men jeg droppa snor siden jeg vet at disse faktisk sitter på, og da er det ikke nødvendig med mer dill for å kle på ungen. Nyfødte er jo ikke nevneverdig glade i å kles av og på, så jo enklere det kan gjøres, jo bedre er det.

Det gikk med litt over 5 nøster babyull fra Dale, i fargen 5711 Blågrå. Jeg har gjort flere små endringer, detaljer om det ligger på prosjektets Ravelryside. Knappene mistet dessverre litt av fargen sin i vask, men ikke så mye at det gjorde noe. Nå håper jeg på å få se den lille i settet sitt når han kommer!

Ellers strikkes det fortsatt på julegaver, jeg nærmer meg slutten nå og har igjen tre småplagg i tillegg til det jeg strikker på nå, Innimellom strikker jeg litt på en enkel, naturhvit genser til meg selv, mer om den senere!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar