På pinnene

9/22/2015

Det begynner å likne på høst, og jeg har som vanlig masse strikkeplaner. I tillegg hadde jeg visst mer på pinnene enn jeg trodde, utrolig hvor mye som dukker opp når en rydder opp i krokene.
Det viser seg at det aller meste er til Vetle og meg, bare ei ussel lita lue er til far i huset-det må jeg nok gjøre noe med i løpet av høsten.

Her er ei restejakke til Vetle, størrelse 3-4 år sånn omtrent-i tynn ull og sokkegarn (Sisu tror jeg) om hverandre. Denne har ligget i bilen og bare fått noen omganger sporadisk, den er improvisert og det haster ikke med å få den ferdig, ettersom ungen er godt utstyrt med både ulljakker og gensere denne sesongen. 


Neste prosjekt er KK-genseren, en lang oversize raglangenser- mønsteret var i bladet tidligere i høst, og dette er en modell til butikken hvor jeg jobber. Dobbel Rauma Plum på pinne 6 er seigt å strikke med, men det blir fløyelsmykt og jeg gleder meg til å sprade rundt i denne på jobb. 

To par sokker er kommet på pinnene, til venstre Regiasokker fra Arne og Carlos (mitt eget mønster) og til høyre sitronsokker i Wollmeise til Vetle (også eget mønster). Sokker er (dessverre) ikke det morsomste jeg strikker, men her brukes de nesten hele året, så nå var det på tide med litt påfyll.

Videre teststrikker jeg et mønster for søte mamaknit (ninaisabellabrahamsen på Instagram), nemlig Guttefin kåpe. Den blir lekker, jeg må få tak i fine hekter og kantebånd til den, gleder meg til å vise den frem. Drops Nepal og pinne 6 gjør at det går relativt kjapt å strikke også.


Enda et Vetleprosjekt. Dette er Snøløvgenseren, som han selv har valgt farge til. Ikke noen overraskelser der altså. Planen er å strikke en i samme farge til meg selv, men det blir nok ikke med en gang. Løvene skal være hvite, og jeg strikker i Sterk fra Du Store Alpakka.


Siste prosjekt ut er Cille fra Lene Holme Samsøes bok Suveren strikk, dette er koseprosjektet som kun får noen pinner innimellom modell- og teststrikk om dagen. Etter å ha sett og prøvd en venninne sin fantastiske, lys grå versjon (må ha en lik også) på Sjølingstad, måtte jeg bare legge opp til denne-passende nok i fjorårets garnfangst fra strikkedagene, nemlig Hifa Pelsull. Det ryktes også at pelsulla skal lanseres i tynnere versjon neste år, jeg håper det stemmer!

Som dere ser så blir jeg ikke arbeidsledig med det første-og jeg har mange strikkeplaner utover høsten. Det gjelder å strikke i bilen og på bussen skal jeg bli ferdig med alt dette ;) 

3 kommentarer:

  1. Så fine farger og mye flott på pinnene !
    Ja, her er det mye å kose seg med. Fint avslapping modus å bruke de til.

    Liker også ha flere prosjekter på gang, slik som deg. Tar noe lengre tid å få ting ferdig, men her skal man kose seg :)

    SvarSlett
  2. Jeg oppdaget nettopp bloggen din via uformelt-siden på Ravelry. Så hyggelig at du fortsatt blogger, du må ha falt ut av bloggrollen min en gang du byttet platform :) Nå er du tilbake, jeg gleder meg til å følge med videre.

    Du har mye spennende på pinnene, så det blir gøy å se hva du produserer. Jeg likte spesielt godt fargene på Cille, lilla er jo utrolig fint :)

    SvarSlett